El còmic ‘Història digital d’Andorra’ recorre des de la prehistòria fins a la Llei d’inversió estrangera

Aloma Editors ha presentat, aquest dijous a la tarda, el tercer títol de l’editorial, el còmic Història digital d’Andorra. L’obra, de la qual s’ha encarregat una primera edició de 2.000 exemplars, mostra amb humor des de la prehistòria fins a l’actualitat andorrana, amb la Llei d’inversió estrangera.

Les sòcies d’Aloma Editors, Esther Fenoll, Inés Martí i Montserrat Cardelús han presentat aquest dijous el còmic Història digital d’Andorra, que es podrà veure aquest cap de setmana al Saló del Còmic de la Massana. Per al saló s’han editat uns primers 50 exemplars, però Montserrat Cardelús ha explicat que s’han encarregat un total de 2.000 còmics en la primera edició.

Història digital d’Andorra és el resultat de més de dos anys de feina del dibuixant Jordi Planelles, amb la col·laboració de Joan Pieras, i amb Albert Villaró i Joan Peruga com a encarregats de la part històrica. Cardelús ha opinat que el resultat és ‘excepcional’, i ha avançat que el còmic ja té una gran demanda.

A les pàgines d’Història digital d’Andorra es recorre, amb humor, des de la prehistòria andorrana fins a la Llei d’inversió estrangera de l’actualitat, mostrant alguns polítics i personatges rellevants però de manera que els fets no resultin densos. A més, Cardelús ha destacat que el llibre és una picada d’ullet al lector perquè està presentat com si fos una tauleta tàctil i amb elements interactius, però que el que vol és cridar el lector al paper.

Tot i que encara no s’ha pres la decisió, Cardelús ha assenyalat que ja han rebut demandes per traduir el llibre a l’anglès, francès i espanyol, i ha indicat que s’ho plantejaran en funció de l’acollida que tingui la primera edició. Ha considerat, però, que hauran de fer més edicions perquè ‘ja hi ha gent que ve d’Espanya i el demana’ i a més des del Govern també podrien demanar-lo per a les escoles perquè ‘és un còmic tant per a nens petits com per a persones adultes’.

TOTES LES NOTÍCIES