El Centre Andorra Sostenible ha tancat l’any 2016 amb un balanç positiu

El  Centre Andorra Sostenible ha tancat l’any 2016 amb un balanç positiu de la tasca de conscienciació i educació mediambiental duta a terme al llarg de l’any. Aquest 2016 s’ha detectat una major demanda d’activitats per part dels centres escolars, i aquestes han tingut un major protagonisme en la tasca del CAS.

Durant el 2016 s’han tornat a superar els 6.500 usuaris atesos al CAS, en concret 6.621, tot i experimentar un lleuger descens respecte als dos anys anteriors.

Així, pel que fa a les activitats educatives, la branca més significativa, 5.510 alumnes han participat en alguna de les activitats del Centre, com ara activitats amb educador, projectes “a la carta”, visites guiades a instal·lacions ambientals i també els recursos educatius en préstec i digitals inclosos en l’oferta pedagògica. Aquesta xifra mostra un descens de la demanda dels recursos en préstec, però en canvi s’ha registrat una xifra record pel que fa a les activitats amb educador. S’han dut a terme un total de 192 sessions on han participat 3.980 alumnes, és a dir un 50% d’activitats i un 42% més d’infants i joves atesos que el 2015.

L’any es tanca també amb nous recursos educatius que han servit per ampliar i millorar l’oferta pedagògica del Centre com el taller «Connecta’t a la biodiversitat», el recurs en préstec «Enreda’t amb la biodiversitat» i la renovació de la vaixella reutilitzable gràcies al patrocini de MoraBanc, a més de la celebració amb les escoles de fites tan assenyalades com la jornada de neteja “Clean up day Europe” al maig o el 6è Fòrum d’Escoles Verdes al juny.

En referència a les activitats amb la ciutadania, enguany s’ha apostat per espais de col•laboració amb altres entitats. És el cas per exemple de la celebració del Dia Mundial del Medi Ambient que va comptar amb un acte estrella com va ser la projecció de «Human» de Yann Arthus-Bertrand i que va ser organitzat per l’Ambaixada francesa, la Comissió Nacional Andorrana per la UNESCO i el Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat, o la contribució a les accions de celebració durant tot el 2016 de l’Any Internacional dels Llegums.

A més, s’han repetit cites consolidades que han aplegat 778 usuaris: les activitats d’estiu els dimarts del mes de juliol, la 13a edició de la Bicicletada a Andorra la Vella, les activitats i tallers de la Setmana europea de la prevenció de residus, així com els tallers que periòdicament es porten a terme amb els punts joves, els espais de lleure i les biblioteques.

Pel que fa a l’atenció directa a la ciutadania i el teixit empresarial del país a l’hora d’atendre dubtes i consultes, durant l’any 2016 el Centre Andorra Sostenible ha atès un total de 185 peticions úniques d’informació i cap queixa. El motiu més habitual de consulta és el programa pedagògic del centre tant per les escoles com la ciutadania i els dubtes en sostenibilitat (preguntes, bones pràctiques, consells).

En l’àmbit de la col·laboració amb altres entitats, el Centre ha participat també en iniciatives com la millora de la sostenibilitat de la cursa de la Font Blanca, la celebració del Dia Mundial de l’Aigua conjuntament amb el Departament d’Esports a través de la campanya “Dutxa’t en temps rècord”, la recollida de telèfons mòbils durant la 38a Fira d’Andorra la Vella i la coordinació del Concurs d’Iniciatives Ambientals conjuntament amb el Comú d’Escaldes-Engordany.

Finalment, les iniciatives de comunicació i sensibilització del CAS han ocupat un bon segment de la seva activitat. Així, el 2016 els portals web del Centre han registrat un trànsit de visitants similars a l’any anterior, mentre que les xarxes socials han experimentat un creixement superior al de 2015.

De la mateixa manera, el Centre també ha mantingut la seva estreta col·laboració amb els mitjans de comunicació del país, principalment amb ràdio i en premsa escrita.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.