vinyesEls germans Vinyes van acabar amb èxit la seva participació en la segona cita del Campionat d’Espanya de Resistència (CER) disputada en la pista de Motorland. Amàlia i Joan van pujar, al final de cadascuna de les dues carreres disputades, al segon calaix del podi aragonès.
El cap de setmana no va ser plàcid per als pilots andorrans, encara que si és cert que la progressió evidenciada pel rendiment del Seat León Racer va ser molt positiva. Al final tant Joan com Amàlia van qualificar de molt important la seva presència a Alcanyís com a preparació per a cites més exigents a nivell esportiu.
La climatologia, sobretot durant la primera jornada del meeting, ha fet patir a tots els presents en les instal·lacions de Motorland. Quan van començar els entrenaments els termòmetres s’apropaven als 30º. Durant el dia, els pilots van haver de suportar temperatures molt altes dins dels seus vehicles. Les carreres del diumenge (dia 29) es van disputar amb temperatures més agradables.

Els entrenaments lliures (1h00 + 40’), es van iniciar amb l’objectiu de preparar el material necessari (rodes, frens,….) per a la prova aragonesa del CER, a més d’adaptar-se a la variació que es va usar aquest cap de setmana en el traçat de Motorland. El traçat denominat FIM, amb una longitud d’una mica més de 5 km i en el qual s’elimina una part de la llarga recta de la part del darrera de l’arribada.
Els plans inicials de l’equip Baporo Motorsport aviat es van trastocar, els problemes de potència del León es van tornar a repetir i, com no podia ser d’una altra forma, l’atenció de tots es va centrar a intentar trobar la millor versió del León.

Amàlia i Joan van poder competir amb certa normalitat en els entrenaments oficials (20’ cada pilot), la mecànica no estava la 100% però Amàlia amb un crono de 2’04”682 en la primera sèrie i Joan amb 2’03”390 en la segona, van aconseguir un lloc capdavanter en les respectives graelles de la jornada següent. La quarta plaça d’Amàlia en la seva sèrie li va semblar poc i estava convençuda que hagués pogut millorar a no ser: “Perquè en la volta que m’he llançat, les rodes potser no estaven del tot a temperatura i, en dos revolts, el León m’ha patinat i he perdut alguna dècima. Després de mirar la classificació final aquest temps va resultar més rellevant. De tota manera contenta i demà lluitar pel triomf”.

Una vegada finalitzades les mànigues de entrenaments, es va recollir i avaluar tota la informació del comportament del León i es va prendre la decisió de canviar el motor per intentar solucionar, d’una vegada per sempre, els problemes que es vénen succeint des que van començar a competir amb el León Racer. “La decisió era arriscada però era el moment de fer-ho per afrontar el desplaçament a Silverstone amb tranquil·litat”. Aquest era el comentari de Joan en finalitzar la jornada del dissabte (dia 28) i haver fet una primera prova després de canviar el motor.

En la 1ª Carrera, es van confirmar els millors auguris. Amàlia va prendre la sortida, va saber conservar la quarta posició i en aquest lloc es va mantenir durant tot el seu relleu, sempre prop dels seus rivals directes al triomf de la D2, malgrat algun lleuger problema amb les rodes. En la continuació Joan va posar un ritme una mica més exigent que el va portar a la segona posició tant de Classe 1 com D2. Els germans Vinyes coincidien a afirmar al final de carrera que: “El León s’ha comportat de manera correcta i en tot moment ha respost a les nostres exigències. Estem contents però… Veurem que passa en la segona carrera”.

I a la 2ª carrera les bones sensacions es van repetir. Joan es va situar al capdavant del grup de participants després de la sortida, posició que solament va poder aguantar menys de dues voltes a causa del toc per darrere d’un rival. Malgrat tot va poder superar l’incident (no va ser fàcil) i es va mantenir entre els tres millors de la mànega. El handicap era un altre dels obstacles a superar en aquesta carrera, després de la parada obligatòria per al canvi de pilot, Amàlia va tornar a la pista a la quarta plaça de la seva categoria. Va anar recuperant fins a creuar la línia d’arribada en l’esmentada segona posició.
Una vegada celebrada la cerimònia de lliurament de trofeus els germans Vinyes s’expressaven de la següent manera: “Ens anem d’Alcanyís amb l’esperança d’haver solucionat els problemes que tants mals de cap ens han donat a tots durant aquests últims dos mesos”.

Per Amàlia Vinyes la gran cita a superar abans d’iniciar les vacances serà el tercer meeting de l’EUROCUP Seat León que es disputarà els dies 18, 19 i 20 de Julio en el circuit britànic de Silverstone.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada