Viu la vida: Malalties oblidades
Què són les anomenades “Malalties Rares”? També anomenades “minoritàries”, “òrfenes” o “poc freqüents”. Les que jo, com molts de vosaltres, no coneixem com a freqüents com Càncer, Esclerosi Múltiple, iLlegir
Què són les anomenades “Malalties Rares”? També anomenades “minoritàries”, “òrfenes” o “poc freqüents”. Les que jo, com molts de vosaltres, no coneixem com a freqüents com Càncer, Esclerosi Múltiple, iLlegir
Estic desconcertat. Sorprès. Perquè acabo de descobrir, gràcies a l’aparició d’aquest mot (que ve a tomb a causa de l’escàndol del contracte que el Departament de Salut ha concedit aLlegir
Ja som a l’estiu, ja ha arribat la calor, i com a país de muntanya els llocs més naturals per refrescar-se són rius, llacs i estanys. I com no, lesLlegir
Ja hem arribat al final de l’estat d’alarma. Continuem tenint algunes obligacions. Totes elles importants. S’uneix el final de l’estat d’alarma amb l’inici de l’estiu. Un moment que podria semblar-seLlegir
Un Centre d’Incubació i Condicionament serveix d’introducció a la societat que planteja Huxley en la novel·la “Un món feliç”, escrita l’any 1932, que dóna una visió futurista d’una societat deshumanitzada,Llegir
Cada any l’Església rendeix comptes informant dels diners rebuts dels contribuents espanyols que lliurement, a través de la seva declaració de la Renda, destinen a les necessitats de l’Església Catòlica,Llegir
Ja ha arribat. Aquell moment en que podrem tornar -sense normes especials més o menys assumibles- al restaurant de luxe o al de la cantonada on cada dos per tresLlegir
Des de petit vaig aprendre que és bo dir la veritat. Pares i mestres etc, insisteixen en això, encara que de vegades descobrim que no sempre fan el que ensenyen.Llegir
Fa mig any encara no, per aquelles coses del destí, vam descobrir que els substantius secret i secretari, dos mots tan i tan corrents, provenien d’un verb que en canvi de corrent noLlegir
És molt curiós com funciona la ment. El nostre cervell reacciona a les emocions que sentim, fent que el nostre cos adopti unes postures concretes. El curiós és que siLlegir
El coronavirus està servint perquè als membres més conscienciats de la generació Z , se’ls demani que siguin promotors dels canvis socials, que necessita l’actual societat, que fa aigües perLlegir
La festa del Corpus suscita l’acció de gràcies pel gran do que l’Esperit Sant fa a la seva Església: tenir la presència real, viva i operant del Crist Ressuscitat, fetLlegir
L’albinisme és una alteració genètica congènita en la qual hi ha absència de pigmentació (melanina) d’ulls, pell, pèl i oïda. Pot donar-se en totes elles o només en alguna. LaLlegir
Encara no surt al diccionari, però ja ens hi hem avesat tant que és com si hi fos. I abans que algú es precipiti a reclamar-ho, dono el meu parer:Llegir
El temps i la climatologia acompanyen. En aquesta època hi ha ganes de fer coses, d’arrencar projectes. Aquesta energia podria quedar entelada pel consum excessiu de notícies. Recomano estar informat,Llegir
El coronavirus confirma el col·lapse del sistema capitalista i el final de l’etapa depredadora de l’espècie humana, regida per la llei de la selva, la del peix gros que esLlegir
Durant el mes de juny, la pietat cristiana ha volgut celebrar que Jesús, té un Cor Sagrat, ple d’Amor i que ha patit per nosaltres. Un Cor obedient, misericordiós, queLlegir
La relació de l’ésser humà i la naturalesa fa temps que va deixar de ser equilibrada i harmònica, provocada per una visió antropocèntrica, on l’ésser humà sembla ser el melicLlegir
Aquest és un mot que ens anirà de primera per a fer un exercici lingüístic en què sempre insisteixo, que és el de buscar derivats. Entendre el concepte bàsic queLlegir
És el moment de no quedar-se enrere. Si no has tingut una gran tragèdia, és el moment d’oblidar-se del viscut aquests mesos. Ara arriba el temps de la iniciativa, delLlegir
Fòrum d'Economia 2025