escarolaL’escarola és un vegetal propi de l’època d’hivern, tot i que actualment es pot trobar al llarg de l’any, procedecent de cultius

especialittzats. En funció de la varietat, les fulles poden ser o bé llises o bé arrissades i el color va des del verd fosc fins al groc i pràcticament el blanc. Respecte de les propietats nutritives, l’escarola destaca per l’alt contingut en aigua. Es calcula que més del 90% de l’escarola és aigua i d’això es desprén que el seu valor energètic és força reduït i que, a la vegada, té un important efecte diürètic, de manera que facilita l’eliminació de líquids de l’organisme.

L’escarola també conté petites quantitats d’hidrats de carboni i les vitamines més abundants són la B1, la B2 i els folats. També hi trobem provitamina A i vitamina C, que són dos poderosos antioxidants.

Cal mencionar, d’altra banda, l’aportació de minerals, especialment de potassi i de magnesi; tot i que també hi ha presència de calci i de ferro. En aquests dos últims casos, però, l’aprofi tament que en fa el nostre organisme és mínim si el comparem amb altres aliments d’origen animal o els cereals.

Un dels elements que més caracteritzen l’escarola és el típig gust amargant, procedent d’una substància que té la funció d’estimular la digestió.

La composició nutritiva de l’escarola per 100 grams consumits és aquesta:

Aigua: 93%

Proteïnes: 1,7 grams

Greixos: 0 grams

Hidrats de carboni: 4 grams

Valor energètic: 20 calories

Per Redacció El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada