Quina sorprenent paradoxa, quina desconcertant contradicció, que els gens d’aquest verb tan empipador sorgeixin d’un adjectiu com humil! Sembla ben bé el joc dels contraris. Que, ben mirat, ho és força,Llegir

Tenim un nou any per davant. En blanc. Igual que un escriptor quan s’enfronta a un paper. Per descomptat que hi ha algunes coses que coneixem. L’argument central, alguns personatges,Llegir

L’inici d’un nou any és un bon moment per reflexionar sobre quins aspectes de la nostra vida i del nostre dia a dia volem canviar, millorar o aconseguir, marcant-nos nousLlegir

Per Nadal pas de pardal, per Sant Esteve pas de llebre i per Reis… ase és qui no ho coneix! Els dies s’allarguen i tot i la boira gebradora iLlegir

Fa molts anys que no escric una carta a ses Majestats; de fet, quasi bé ni recordo l’última vegada que ho vaig fer. Aquest any, però, he decidit escriure’ls perquèLlegir

Comencem aquest 2018 amb una lliço del gran mestre Yoda en una de tantes pel·lícules de la saga d’Star Wars: “el fracàs el gran mestre és”. I m’encanta perquè ésLlegir

Alguns partidaris de la independència de Catalunya, estimen que la victòria de Ciutadans en les darreres eleccions, sobretot en el cinturó industrial i obrer de BCN, s’ha produït pels votsLlegir

S’acosta el canvi d’any i tothom fa les previsions del que 2018 portarà o deixarà de costat. La gastronomia no podia ser menys. Prestigioses institucions tiren d’estadístiques de vendes, deLlegir

Allò que separa un any de l’altre, no és més que un dia: la fi del desembre i l’inici del gener. Potser perquè les persones necessitem marcar-nos fites, donem unLlegir

Com els agrada, això d’incitar, ara que ho han descobert! És ben bé allò de veure’s emmascarat pel cul de la paella, que diuen a ca meu. L’odiador acusant l’odiatLlegir

Estem en època de sopars, sopars d’empresa, sopars de família. Els sopars de Nadal en general donarien per escriure uns quants fascicles sobre anècdotes i comportaments. Són oportunitats per descobrirLlegir

La decepció és un estat d’ànim, un sentiment que pot generar tristesa o frustració, és el resultat fallit d’allò que es donava per fet o per cert, sense ser-ho, iLlegir

Denunciar a tort i a dret. Aquesta és una de les estratègies de l’unionisme visceral per empantanegar la situació, que és el terreny (el llot, el fang, la brutor) onLlegir