Deia Shakespeare que hi ha gent molt pobre que no té paciència i afegia que no hi ha cap ferida que no es curi poc a poc. I així és. Però les persones som éssers fràgils que no volem reconèixer que…Llegir

Si cada cop som més gent en aquest món de mones, cada cop necessitem més aliments. Un fet que ens enfronta al repte d’aconseguir-los. I a la inevitable solució de produir-los en major quantitat…Llegir

Sóc dels que pensa, i potser m’equivoco, que quan algú convoca una roda de premsa és perquè hi té alguna cosa important a comunicar i així ha sigut el cas d’en Carles Puyol.Llegir

La mestressa de la botiga atenia algú per telèfon i en un moment donat va dir: «Ara truco a magatzem i li dic el què». Les dues persones que assistíem a la conversa ens vam mirar, còmplices…Llegir

Diuen que la nostra veritable pàtria és la infantesa però em sembla que ben bé no és així. Em vaig criar fins als vint-i-tants a la ciutat de L’Hospitalet de Llobregat.Llegir

Aquesta darrera setmana s’han presentat les noves equipacions del Barça per la propera temporada, i s’ha iniciat la campanya de marketing per promocionar-ne les vendes, com és normal.Llegir

Ja ho hem dit mil vegades, i ara en tenim la prova: la llengua desperta passions. Arran d’un exercici pràctic de traducció que vaig proposar aquí mateix ara fa un mes (triar entre niu o niuet d’amor, picador, picadero i conillera per definir l’indret on tenen lloc trobades d’amor furtives)…Llegir

Cada ésser humà sent la presència del dolor en moltíssims moments de la seva vida. Cada vegada que hi ha un canvi significatiu, aquest es fa present. Un canvi de treball, una etapa escolar que acaba, una mudança a una nova casa o apartament, un divorci, un animal de companyia extravia…Llegir

Rosswell és una ciutat nord-americà de l’estat de Nou Mèxic que és famosa mundialment perquè suposadament al 1947 va estavellar-se una nau extraterrestre i es van poder recuperar els cadàvers d’uns alienígenes.Llegir

El catedràtic d’Estructura Econòmica Niño Becerra ha estat capaç de captar amb una lògica radical materialista la nostra nefasta realitat. La síntesi del seu discurs consisteix en: o et baixes els pantalons per entomar tot el que forçosament ha devenir o fas la revolució. Llegir

Tinc un gran record de la final de Champions que es va disputar al Estadi dels Prínceps de Paris, perquè va ser la primera a la que jo hi vaig poder anar.Llegir

És el que tenia, des de sempre, la primavera mediterrània. Que desprès d’un hivern en que havíem hagut de refiar dels espigalls, les cols, els calçots i les escaroles per garantir-nos la dosi de verdura fresca necessària, arribava amb el bon temps la possibilitat d’enriquir la nostra dieta amb les verdures tendres…Llegir

Si vius amb una malaltia invisible, és possible que les emocions que experimentes en fer front als dubtes que té la gent que t’envolta, sobre la teva malaltia, pogués arribar a ser més difícil de manejar que la mateixa malaltia en si. Llegir

El 1877 l’astrònom italià Schiaparelli va assegurar que havia vist pel telescopi a Mart una mena de canals. En la traducció a l’anglès resulta que els canals tenen una connotació més artificial que en italià on poden ser entesos com un fenomen natural. Llegir