
L’any 2024, el Principat d’Andorra comptava de mitjana amb 21.618 joves residents d’entre 15 i 34 anys, reflectint una tendència de creixement sostinguda respecte als 20.518 de 2023 i als 19.182 de 2022. Aquest increment s’acompanya d’una composició equilibrada entre homes (53,6%) i dones (46,4%), i una distribució per edat que evidencia un progressiu augment del grup de persones entre 25 i 34 anys (57,4%). Pel que fa a la nacionalitat, el 54,3% dels joves són andorrans, mentre que el 35,6% són originaris dels països de la Unió Europea i el 10,1% de la resta del món.
En l’àmbit del mercat laboral, la taxa d’activitat juvenil es va situar en el 64,6% (13.964 persones), amb una ocupació del 63,2% (13.657 persones) i una taxa d’atur reduïda de l’1,4% (306 persones). En paral·lel, el 35,4% dels joves (7.655 persones) estaven inactius, xifra que s’incrementa en els últims 3 anys.
Pel que fa a l’àmbit educatiu, l’any 2024 es constata una disminució dels joves amb només estudis obligatoris (del 29,1% al 27,8%), una estabilització dels que tenen estudis secundaris i un augment dels que han assolit estudis terciaris (del 27,5% al 32,8%). La participació en activitats formatives recents també ha experimentat un increment notable, assolint el 45,9% l’any 2024, amb una presència més elevada entre les dones (53,0%). Cal destacar que el 14,4% dels joves va abandonar estudis oficials, amb taxes d’abandonament més elevades entre els homes i en la franja d’edat de 25 a 34 anys. Quant a les formacions professionals de grau mitjà, el 5,0% de les persones d’entre 15 i 34 anys amb estudis superiors va obtenir un títol en aquesta modalitat formativa.
Finalment, pel que fa a la percepció sobre l’adequació al mercat laboral, el 50,8% considera que el seu nivell educatiu s’ajusta als requisits del lloc de treball, mentre que el 29,3% el percep com superior. L’especialització i les habilitats també es consideren adequades en la majoria dels casos (57,7% i 66,4%, respectivament), amb diferències poc rellevants entre gèneres i nacionalitats.