Com reduir els antulls

Una dona amb el dilema entre menjar saludable o cedir als antulls
La força de voluntat és essencial per a evitar cedir als antulls (iStock)

El cervell ens convida a repetir allò que ens ha resultat positiu. Per això, tenir antulls i satisfer-los és un instint natural dels éssers humans. Sobretot, això ens passa amb els aliments molt apetitosos, que són capaços d’interferir en els senyals que arriben al nostre cervell i fer-nos desitjar menjar encara que no tinguem gana. Per fortuna, podem reduir aquests antulls seguint els consells d’experts.

Menjar de forma equilibrada amb aliments rics en proteïnes i fibra perquè siguin més saciants. Evitar llargs períodes de temps sense menjar. Recomanen ingerir menjar cada 3-4 hores. No ficar-se al llit més de quatre hores havent sopat per a evitar els refrigeris nocturns.

Evitar els aperitius ultraprocessats. Aquests aliments activen les vies de recompensa del cervell i provoquen més antulls. És millor substituir-los per fruita fresca, un grapat de fruita seca o un iogurt sense sucre.

Desaprendre. Els antulls a vegades són comportaments apresos que estan associats amb un esdeveniment, com menjar patates mentre es veu una sèrie. Es recomana evitar el menjar durant aquesta activitat o canviar la rutina.

Fer altres activitats que produeixin dopamina, com fer una passejada per la naturalesa, ballar o mirar un vídeo divertit.

TOTES LES NOTÍCIES