Mònica Doria arribarà a l’Europeu de París com la líder de l’any en caiac cross

La piragüista andorrana, Mònica Doria (FACC)
La piragüista andorrana, Mònica Doria (FACC)

Mònica Doria arribarà a l’europeu sent la líder de l’any en la modalitat de caiac cross. La Federació Internacional de Canoa ha publicat aquests dies un nou rànquing en el qual només es contemplen les proves de 2025. En aquesta classificació, la palista del Principat se situa com la millor del món a aquestes alçades. Després de 12 proves puntuables, l’andorrana suma 162 punts, quatre més que la xinesa Xueting Xie i sis més que la nord-americana Evy Leibfarth. En quarta posició se situa l’espanyola Maialen Chourraut amb 141 punts.

Setena del món en C1 i 16a en K1

Pel que fa a la resta de modalitats, la ICF manté el rànquing acumulat, en el qual es té en compte les cinc millor proves dels darrers dos anys. Mitjançant una formula matemàtica s’estableix una puntuació de penalització a cada competició (segons el nivell dels participants) i l’objectiu és tenir el menor nombre de punts possible.

En aquest cas, Doria se situa, en la darrera actualització abans de l’europeu, com la setena del món en la modalitat de C1 amb 8,02 punts de penalització. De fet, si només es tenen en compte les esportistes del continent europeu, Doria seria la sisena, ja que la líder és l’australiana Jessica Fox (amb zero punts de penalització).

Pel que fa a la modalitat de K1, Doria és actualment la 16a del món amb 10,61 punts de penalització. Una posició que millora fins a la 13a si només es tenen en compte les palistes europees.

D’altra banda, cal destacar que Laura Pellicer és actualment la 50a del món en la modalitat de C1 i la 74a del món en la modalitat de K1. Aquest rànquing de la ICF s’actualitza cada quatre mesos i, per tant, es tenen en compte les competicions des del març de 2023 fins al març de 2025.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]