
L’efecte guanyador. Aquest efecte forma part de l’actitud positiva i és una combinació entre l’efecte Pigmalió i les ganes de superació personal. L’efecte Pigmalió (la profecia autocomplerta), ens diu que actuem segons s’espera de nosaltres i, per tant, ens esforcem a aconseguir-ho perquè pensem que és el que hem de fer. Aleshores, quan l’apliquem com una motivació personal per a superar-nos personalment, inevitablement, ens comportem com ho desitgem perquè ens hem programat mentalment per a obtenir-ho.
No contemplem una altra manera de comportar-nos i centrem tota la nostra atenció en els resultats favorables, però, paral·lelament, també infravalorem les decepcions i els fracassos, no els donem tanta importància. És a dir, no interpretem els resultats de manera dual, com a bons o dolents, sinó, que ho fem com una manera d’aprenentatge. Si són favorables, els veiem com una victòria i quan no ho són, els veiem com una lliçó.
Igualment, mai oblidem els assoliments, sempre els tenim presents i d’aquesta manera no permetem que els resultats negatius condicionin el nostre estat anímic perquè, som conscients que no sempre podem assolir els nostres objectius personals. Però, en canvi, el fet d’interpretar els mals resultats com una lliçó millora la nostra resiliència, augmentant així, el nostre llindar a la frustració i és aquí on neix l’efecte guanyador. Ens considerem uns campions perquè tenim la capacitat de generalitzar el sentiment d’eufòria a qualsevol conducta o situació favorable, per molt insignificant que sigui.
Hem après que encara que no tot depengui de nosaltres, quan posem de la nostra part, el camí per a assolir-lo s’aplana bastant. Per exemple, quan ens hem proposat rebaixar la factura de llum, ho hem aconseguit; igual que amb la del gas, de la calefacció, de la compra, de l’aigua, etc. Dit breument, que tenim un locus de control intern i això es tradueix en una personalitat amb determinació, constància i ganes de gaudir de qualsevol cosa que fem.
També podeu seguir-me a https://www.facebook.com/elbachirri


