La nova desviació de Sant Julià entrarà en funcionament la setmana del 16 de març

El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, ha presentat aquesta tarda els canvis de circulació previstos a l’entrada de Sant Julià de Lòria que hauran de permetre descongestionar el trànsit que circula per la zona. El Govern valora que “aquestes obres tenen un impacte ambiental molt més baix del que suposaria la construcció d’un túnel a la zona i que abans de dur a terme una obra d’aquesta envergadura, cal fer l’exercici de responsabilitat de posar en pràctica les alternatives disponibles més econòmiques, com la que ara es durà a terme ara”.

Així, la remodelació de l’avinguda Francesc Cairat entrarà en funcionament la setmana del 16 de març. La nova desviació inclourà de manera permanent dos carrils de baixada entre la Plaça Laurèdia i la rotonda d’accés a Fontaneda, que passaran a enllaçar-se amb els dos ja existents fins a la frontera.

Pel que fa a la calçada habitual, es preveu mantenir dos carrils de baixada i un de pujada. Un dels de baixada però, serà reversible durant dispositius especials de trànsit. Torres ha avançat que “se’n farà una primera prova pilot la setmana de Sant Josep”, on s’espera que hi hagi un augment del nombre de turistes i visitants.

D’aquesta manera, i gràcies a aquest carril que pot canviar de sentit, “es desdoblarà el trànsit a dos carrils en sentit pujada fins a la Plaça Laurèdia i després els vehicles es dividiran o bé pel centre de la vila o pel túnel de la Tàpia”. Torres ha explicat que aquesta prova pilot, que es té la intenció de repetir per Setmana Santa, es farà en coordinació amb el Servei de Circulació parroquial de Sant Julià de Lòria.

Torres també ha avançat que si aquesta prova pilot funciona satisfactòriament, s’analitzarà la possibilitat d’habilitar amb caràcter permanent el carril central reversible en el tram que va de la rotonda d’Isidre Valls fins a la Plaça Laurèdia. D’aquesta manera, seria possible disposar sempre de dos carrils de circulació en sentit baixada o pujada segons la necessitat del trànsit.

Les obres de construcció d’aquesta desviació van iniciar-se el març del 2018 i han tingut una durada de dos anys. El cost total d’aquesta adequació ha estat de 7,7 milions d’euros.

TOTES LES NOTÍCIES