La Dieta Keto

Dieta Keto
Dieta Keto (Istock.com)

La Dieta Keto com a dieta cetogènica que és, consisteix bàsicament a menjar aliments rics en greixos i proteïnes i eliminar per complet els carbohidrats, entre altres. La seva finalitat bàsica és aconseguir un estat de cetosis, obligant el cos a recórrer als greixos com a font principal d’energia. Aquesta dieta va ser creada pel Dr. Rossell Wilder, qui la va proposar com un règim alternatiu al dejuni per a nens afligits d’epilèpsies. Posteriorment, no obstant això, els estudis van anar demostrant que la dieta en qüestió tènia altres beneficis com la reducció del colesterol, l’augment de la flora intestinal o la pèrdua de pes.

La dieta Keto no és difícil de seguir, si es respecten els aliments que poden o no poden consumir-se.

Entre els prohibits, es troben:
  • Cervesa
  • Refrescos o begudes ensucrades (sucs, etc.).
  • Carbohidrats (pa, cereals, arròs, llegums, pasta…,)
  • Tubercles (patates o pastanagues)
  • La majoria de les fruites (excepte els fruits vermells)

 

Entre els aliments aconsellats, estan:

– Tota mena de carns (porc, vedella, caça, xai…)
– Tota mena de peixos i mariscs
– Verdures que creixen per sobre de la terra
– Lactis (millor si són sencers), encara que sense excedir-se
– Xocolata negra (més del 80%), també amb moderació
– Cafè, tes, infusions, aigua
– Vi de manera excepcional
– Formatge
– Grasses naturals (oli d’oliva, de coco, mantega natural)
– Ous

Tanmateix, i malgrat tot això, és un tipus de dieta que no pot mantenir-se massa en el temps i tampoc és apte per a tothom, sent desaconsellada per a persones amb patologies de ronyó, fetge o tiroides, entre d’altres. A més, no aporta suficients vitamines, minerals o fibra, per la qual cosa han de suplir-se aquestes mancances amb complements vitamínics adequats, per la qual cosa com en la resta de dietes, és important la supervisió periòdica d’un especialista que ens supervisi tot el procés.

 

TOTES LES NOTÍCIES