Dones emprenedores

dona emprenedora parlant pel mòbil

Un article publicat per Boston Consulting Group (BCG) afirma que, si hi hagués el mateix nombre de dones i homes emprenedors, el PIB mundial podria créixer entre un 3% i un 6% aproximadament, el que representaria entre 2500 i 5000 bilions de dòlars a l’economia internacional. No obstant això, les dones emprenedores encara necessiten el suport de diversos grups per a materialitzar el seu poder, per exemple, empreses de capital de risc, organitzacions sense ànim de lucre i grans companyies. A més, cal abordar una dificultat que a vegades es passa per alt: la falta de xarxes que orientin i prestin un suport real a les dones emprenedores.

La bretxa de gènere en l’emprenedoria
Per a entendre millor les desigualtats entre homes i dones a l’hora d’emprendre i saber quant s’està avançant cap a la igualtat, BCG va analitzar les dades d’emprenedoria femenina de Global Entrepreneurship Monitor (GEM), tant a nivell regional com en cada país. Aquesta anàlisi va obtenir els següents resultats:

– En totes les regions, el percentatge d’homes en edat de treballar que munten un negoci supera el percentatge corresponent de dones en edat activa en 4-6 punts percentuals.
– Quatre països (Vietnam, Mèxic, Indonèsia i Filipines) suposen l’excepció a la regla anterior: més dones que homes van posar en marxa noves empreses en 2016.
– En el 50% dels 100 països estudiats, la bretxa de gènere en l’activitat emprenedora s’està reduint, amb Turquia, Corea del Sud i Eslovàquia al capdavant dels avanços en aquesta matèria.
– No obstant això, en el 40% dels països, la bretxa de gènere s’està ampliant, sobretot a Suïssa, l’Uruguai i Sud-àfrica.

Encara que les desigualtats en l’activitat emprenedora es produeixen amb un patró bastant homogeni en la majoria dels països, les diferències en l’índex d’èxit dels negocis a llarg termini són més acusades. Per exemple, a Orient Mitjà i el nord d’Àfrica, una empresa fundada per una dona té un 50% menys de probabilitats de continuar funcionant després de tres anys i mig en comparació amb una companyia creada per un home. Per part seva, a Llatinoamèrica, l’índex de “supervivència” dels negocis fundats per dones és 11 punts percentuals més baix. En totes les regions excepte a Amèrica del Nord, les empreses dirigides per dones presenten índexs de “supervivència” més baixos que les companyies en mans d’homes.

Per Tecnonews

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.