Acaba el Nadal amb un regust agredolç per al sector serveis

Avinguda Meritxell en temporada alta de turisme
Avinguda Meritxell en temporada alta de turisme. Foto: Arxiu

Segons els professionals del sector (comerç i hostaleria) no ha estat una mala campanya de Nadal, però tampoc ha estat per a llançar coets. Hi ha hagut turisme, hi ha hagut ocupació, però s’ha constatat que el poder adquisitiu dels visitants no ha estat tan excels com en anteriors dates nadalenques.

S’ha confirmat, com s’esperava, una significativa presència del turista espanyol, també del francès, però en menor mesura del pronosticat. Una altra dada, és que també hi ha hagut algun foraster de procedència russa. En tot cas, Catalunya, l’Aragó i el País València segueixen representant el principal focus turístic que opta per escollir la destinació d’Andorra per a passar uns dies de lleure i oci.

Esquí, compres, la restauració i la natura andorrana han estat els pols d’atracció que han fet l’efecte crida aquest Nadal de milers de visitants. Com a resum, no ha estat mala campanya, però, sembla, que la butxaca està ressentida a nivell global pel context de crisi econòmica que afecta el continent europeu. És a dir, el client surt, però, gasta menys.

TOTES LES NOTÍCIES