3a Jornada de robòtica educativa perquè els docents comparteixin experiències d’èxit

Una imatge de la Tercera Jornada de robòtica educativa
Una imatge de la Tercera Jornada de robòtica educativa (SFG)

Aquest dimarts té lloc al Centre de Formació Professional d’Aixovall, la 3a Jornada de robòtica educativa. Es tracta d’una activitat emmarcada en les accions que el Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior d’Andorra organitza per a promoure l’intercanvi d’experiències entre els docents dels tres sistemes educatius del Principat.

Aquest any la jornada se centra en el paper de la robòtica educativa i les STEAM (àrees de Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Matemàtiques i Arts) i en el desenvolupament del pensament computacional dels alumnes des de maternal fins a batxillerat.

Durant la jornada, diversos docents exposaran als seus companys de professió les activitats de robòtica i STEAM que han dissenyat i portat a terme als seus centres, i després s’obrirà debat sobre l’adaptació de dites activitats als diferents nivells educatius i sistemes del país.

Des del ministeri d’Educació destaquen que les dues anteriors edicions han servit per a promocionar projectes tecnològics a les escoles que, més enllà del treball de la robòtica i la programació per part dels alumnes, han ajudat a treballar altres parts del currículum mitjançant els robots, motivant així molt més als alumnes.

Com a novetat, enguany, s’ofereix també un ‘Speaker’s corner’ on es presenten casos d’èxit realitzats a diferents escoles del país, com ara el projecte de Canillo TV, la inserció de la robòtica educativa al currículum de 1a Ensenyança i un projecte de robòtica, enginyeria i electrònica de Batxillerat.

TOTES LES NOTÍCIES