A concurs l’heliport nacional

Gallardo, Molné, Sansa i Marticella visitant la zona on es vol construir l'heliport nacional, a la Caubella
Gallardo, Molné, Sansa i Marticella visitant la zona on es vol construir l’heliport nacional, a la Caubella. Foto: SFG/ARXIU

El Govern ha acordat licitar l’heliport nacional. Ho ha fet en la sessió del Consell de Ministres celebrada aquest dimecres, segons ha informat el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, en roda de premsa.

L’heliport s’haurà de construir als terrenys de la Caubella, a Pal. Per fer-ho possible, el Govern ja va signar un conveni amb el comú de la Massana.

És un projecte que “té com a objectiu ajudar a desenclavar el país, potenciar el turisme i oferir una alternativa viable al transport terrestre”.

El concurs inclou el disseny, construcció i explotació de la infraestructura, que serà de titularitat del Govern. Com ha apuntat el titular de la cartera, es tracta d’un concurs internacional –per tal de poder garantir la concurrència d’ofertes– on el disseny de les noves instal·lacions serà lliure, però on ja es marquen algunes de les característiques mínimes que haurà de complir.

Així, l’Heliport haurà de ser certificable en base a la normativa de l’Organització de l’Aviació Civil Internacional (OACI), haurà de ser suficientment gran per permetre l’arribada i hangaratge de les naus de l’Estat, permetre l’operació d’helicòpters de fins a 18 tipus –incloent els més utilitzats a Europa, monomotors i bimotors–, i disposar de les instal·lacions necessàries per actuar com a punt fronterer per via aèria.

Pel que fa a la gestió de l’Heliport, el ministre Gallardo ha destacat que l’empresa adjudicatària n’haurà de garantir l’operativitat, disposar de sistemes de seguiment de la qualitat i seguretat i coordinar l’espai aeri no controlat en cas d’existir diferents infraestructures domèstiques. En aquest sentit, el ministre també ha recordat que una vegada en funcionament, tots els vols comercials que es facin al país, siguin de l’empresa concessionària o de qualsevol altra, hauran d’aterrar i enlairar-se des de l’heliport. El gestor podrà oferir a més, si així ho considera, serveis de vol propis (transport, panoràmics, treballs aeris…) i altres serveis complementaris.

Finalment, el titular de Presidència, Economia i Empresa també ha apuntat que des del seu ministeri es posarà un pla de difusió del concurs per fer-lo arribar a més de 30 empreses, entre gestors aeroportuaris, desenvolupadors de tecnologies eVTOL, operadores d’helicòpters i portals de difusió de concursos públics. Les ofertes es poden presentar fins el 18 de febrer.

TOTES LES NOTÍCIES