
El d’aquest divendres, 26 de juliol, era un dels dies marcats en vermell al calendari internacional. Es tractava de la data escollida per a la inauguració dels Jocs Olímpics de París 2024. Des de fa algunes jornades, la meteorologia preocupava força al comitè organitzador per si jugava una mala passada als actes inaugurals. I, efectivament, ha fet acte de presència a la capital francesa.
Encara que, probablement, l’aspecte que més preocupava -i preocupa- a l’Estat veí mentre durin els Jocs és la seguretat de les persones en aquesta cita olímpica. De moment, hi ha hagut un sabotatge a gran escala en el sistema ferroviari francès que, durant tot el dia, ha provocat un caos important en els desplaçaments per tren.
Entrebancs a banda, l’atenció internacional estava centrada, a nivell esportiu, en la inauguració dels Jocs de París i en veure una escenografia que havia estat custodiada, secretament, per a imprimir un efecte sorpresa en el marc incomparable del riu Senna i dels seus voltants. Com sempre, hi ha hagut opinions per a tot. Però, millorable.
Al Principat, hi havia expectació per a veure -en aquesta ocasió, no desfilar, sinó navegar- la delegació d’Andorra amb tan sols dos esportistes, Mònica Dòria Vilarrubla (piragüista) i Nahuel Carabaña (atleta). Ha estat una bonica estampa, però, potser per a properes ocasions, el Comitè Olímpic Andorrà, hauria de valorar fer servir les invitacions de les quals podria disposar el Principat per als seus esportistes. En aquests moments no ve al tomb, però, encara ressonen les reivindicacions de la Federació de Natació en aquest sentit.
Sigui com sigui, el pas de la delegació andorrana, en una de les embarcacions damunt del Senna, lluint la bandera del Principat, ha emocionat i ha fet aflorar el sentiment de pertinença a tot un país. Ara, toca competir. Sort i encert a la Mònica i al Nahuel.


