
L’esquiadora de fons del Principat, Gina del Rio, disputarà dimarts la primera cursa dels Campionats del Món U23, cita que se celebra a Lillehammer (Noruega). L’andorrana arriba a aquesta cita després d’assolir la 12a posició el passat cap de setmana a la Copa del Món, també a l’sprint. Així, doncs, arriben els Mundials U23 per a la secció d’esquí de fons i amb Gina del Rio a les portes del seu debut en aquests segons Mundials per a ella en la categoria. La fondista competirà aquest dimarts a l’sprint skating, amb les classificatòries a les 10:00h i les finals a partir de les 12:30h.
Plata en sprint clàssic al Mundial U23 de 2025
La temporada passada, Gina del Rio, va competir als seus primers Campionats del Món U23, a Schilpario (Itàlia) signant una medalla de bronze a l’sprint en clàssic. Aquí va compartir podi amb les sueques Maerta Rosenberg, que va ser la campiona, i Elin Henriksson, que va completar el podi. L’any passat va ser també 20a als 20km mass start en clàssic i 22a als 10km skating.
Tres medalles als Mundials júniors 2024, a Planica
Gina del Rio va ser campiona del món júnior en sprint skating als Mundials de Planica (Eslovènia) 2024, on va ser també plata als 10km en clàssic i bronze als 20km mass start en skating. Pel que fa als Mundials absoluts, celebrats la temporada passada a Trondheim, l’andorrana té com a millor resultat la 10a posició a l’sprint skating.
Xabier del Val, director de la secció de fons: “El resultat de Falun ha estat excepcional i ens ha anat molt bé per a agafar més confiança. S’han de valorar els resultats positius com el de Falun perquè hi ha molta feina al darrera. Aquí a Noruega ara tenim neu fresca nova, a un circuit exigent i atractiu, que penso que farà que sigui una prova bastant justa. Primer pensem en l’sprint, i després ja veurem en quines proves competim o no”.


