El Zinc i les ostres

Aliments amb zinc
Aliments amb zinc (Istock.com)

El Zinc és un oligoelement essencial i vital, un mineral necessari per a la regeneració dels teixits cel·lulars, per a la síntesi de l’ADN, per a la cicatrització de les ferides, per al creixement dels nens i actua en la metabolització dels greixos, de les proteïnes, de les hormones, a més de cuidar la pell, el cabell i les ungles.

Pertany al grup dels micronutrients, és a dir, necessitem menor quantitat d’ells que dels macronutrients, però no per això hem de subestimar-los, ja que són igualment necessaris per a mantenir la salut del nostre organisme.

La part bona és que necessitem molt poca quantitat per a un correcte funcionament, una quantitat que rondaria els 8 mg en les dones i uns 14 mg en els homes de mitjana. La part dolenta és que el nostre organisme no el genera per sí mateix, per la qual cosa hem d’introduir-los a través de l’alimentació o a través dels suplements alimentaris.

Els aliments que contenen més quantitat de zinc són majoritàriament d’origen animal, si bé també ho contenen alguns d’origen vegetal. Els principals, entre altres:

  • Les ostres. Són sens dubte, les reines del zinc, ja que aporten 60 mg/per cada 100 g. Són cares, però si ens ho podem permetre, seria interessant afegir-les a la nostra dieta.
  • Carn magra de vaca.
  • Cloïsses
  • Fetge
  • Ametlles
  • Civada
  • Pipes de carabassa
  • Crustacis
  • Llevat de cervesa

Un dèficit d’aquest mineral pot provocar pèrdua de cabell, alteració del sentit del gust o reducció de l’apetit. No obstant això consumir-ho en excés també és contraproduent, podent provocar anèmia, nàusees, vòmits o diarrees.

Deixa un comentari

TOTES LES NOTÍCIES