
El Consell de Ministres ha aprovat la convocatòria del concurs per a contractar una empresa especialitzada en publicitat que dissenyi, produeixi i executi una campanya per a fomentar la creació de continguts en català en l’entorn digital. La iniciativa preveu com a eix principal una trobada de creadors de continguts —bloguers, youtubers, streamers, podcasters i altres perfils digitals— per a generar sinergies i projectes col·laboratius en català. La campanya inclourà també accions complementàries de dinamització i difusió, tant en línia com presencials, amb l’objectiu d’ampliar l’abast i garantir la continuïtat dels continguts creats.
Aquesta acció s’alinea amb l’estipulat a la Llei de la Llengua Pròpia i Oficial, que estableix el deure de les administracions públiques d’“adoptar les mesures adequades per a afavorir, impulsar i fomentar l’ús de la llengua oficial a les xarxes socials”. Igualment, dona compliment a l’articulat d’aquesta Llei, que assigna a les administracions la tasca de coordinar-se per a impulsar “campanyes i altres actuacions específiques per a afavorir l’ús de la llengua oficial en àmbits en què és insuficient”.
Les empreses interessades poden presentar les seves ofertes fins al 27 de juny.