Beneficis i desavantatges dels incentius a les empreses

Treballadors d'un centre comercial (AMIC)
Treballadors d’un centre comercial (AMIC)

La implementació de programes d’incentius en l’entorn laboral és una estratègia comuna per a motivar els empleats i millorar el seu rendiment. No obstant això, aquests programes també tenen els seus avantatges i desavantatges. 

En primer lloc, els programes d’incentius poden augmentar la motivació i el compromís dels empleats en reconèixer i recompensar el seu acompliment excepcional. Els empleats se senten valorats i tenen un incentiu addicional per a aconseguir metes i objectius.

La possibilitat d’obtenir recompenses pot impulsar als empleats a millorar el seu rendiment tant a escala individual com en equip, fomentant la competitivitat saludable i promovent el treball en equip per a assolir objectius comuns.

No obstant això, els programes d’incentius a vegades se centren excessivament en resultats quantificables, descuidant aspectes qualitatius de l’acompliment, fet que pot contribuir a que els empleats puguin enfocar-se en metes específiques sense considerar la qualitat o l’impacte a llarg termini.

Així mateix, els programes d’incentius a curt termini poden generar resultats ràpids, però no sempre contribueixen a metes a llarg termini, mentre que, a més, els treballadors i treballadores poden perdre interès en metes a llarg termini si s’enfoquen massa en recompenses immediates.



Per Tot Sant Cugat

[do_widget id=category-posts-pro-64]