Andorra Turisme i els set comuns fan accessibles a tots els col·lectius els punts d’interès turístic

Camp escanejant un codi QR d'un tòtem d'informació turística
Camp escanejant un codi QR d’un tòtem d’informació turística. Foto: Andorra Turisme

Oferir accessibilitat universal a alguns dels principals atractius turístics d’Andorra. Aquest és un dels principals objectius que s’ha marcat Andorra Turisme i els set comuns dins del programa d’Infoturisme per fomentar el turisme inclusiu al nostre país. Aquest projecte suposa instal·lar un total de 105 codis QR arreu del país,  d’on els usuaris es poden descarregar informació turística accessible a col·lectius amb diversitat funcional i també, al gran públic.

Així ho han presentat aquest dimarts a Canillo el director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres; el cònsol major de Canillo, Francesc Camp; i el soci-fundador de Parl’App, Quim Barceló, al Molí Fariner de Canillo on hi ha instal·lat un d’aquests codis.  

Mitjançant els dispositius mòbils propis i després d’escanejar els codis QR, els usuaris podran accedir a audiodescripcions i vídeos amb llenguatges de signes sobre diferents espais d’interès turístic, tant monuments com paisatges.  

Les plaques que contenen els codis QR també ofereixen informació en Braille i estan situades a una alçada adaptada per a persones amb mobilitat reduïda.  

En aquesta primera fase ja s’han instal·lat més de 60 plaques. La voluntat és de dotar el  país d’un total de 105 plaques a raó de 15 per parròquia. La resta de plaques s’instal·laran a principis de l’any que ve en els monòlits d’algunes esglésies i monuments gestionats pel departament de Patrimoni Cultural del Govern d’Andorra.  

A més, aviat també hi haurà disponibles un total de 14 codis més instal·lats als miradors de la xarxa “Natura en ruta” que actualment s’estan renovant i que en breu, també oferiran continguts inclusius.  

Per donar a conèixer aquest projecte s’ha dissenyat un pla de comunicació adreçat a entitats  de col·lectius amb diversitat funcional nacionals i de fora del país, i també s’han previst accions amb influencers. 

Així mateix, properament també s’editarà un vídeo sobre els nous productes inclusius que es difondrà a través dels diferents perfils d’Andorraworld, dels propis de cada comú i de la pàgina web www.visitandorra.com. 

Aquest projecte s’emmarca en una estratègia destinada a posicionar Andorra com una  destinació de turisme inclusiu, apropant així el patrimoni cultural i natural al màxim de públics. 

TOTES LES NOTÍCIES