S’aprova el Reglament del Registre d’Organitzacions Empresarials

Eric Jover
Eric Jover. Foto: SFG

El Govern ha aprovat aquest dimecres, a proposta del ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, el Reglament del Registre d’Organitzacions Empresarials. Un text que té com a finalitat garantir la publicitat de les organitzacions empresarials que es creen i actuen a Andorra.

El reglament desplega la Llei 31/2018, del 6 de desembre, qualificada d’acció sindical i patronal, concretant les normes organitzatives i de funcionament intern del Registre per fer-lo operatiu i assegurar que estigui en situació de complir les funcions que li atorga la Llei. S’estructura en 38 articles i tres disposicions addicionals.

Tal com ha assenyalat el ministre Portaveu, Eric Jover, el reglament estableix que el registre s’adscriu al ministeri competent en matèria de treball i, entre d’altres, fa possible la conservació en format electrònic dels llibres del Registre d’Organitzacions Empresarials, i la creació de fitxers interns. A més, el text regula el procediment d’inscripció i de publicitat del registre, i els motius de denegació de la inscripció, i alhora preveu l’accés al registre i l’expedició de certificats dels assentaments i de notes informatives simples.

Les qüestions que es podran afegir al registre seran, entre d’altres, la inscripció de l’organització empresarial, els acords de modificació dels estatuts, els acords de cessament i nomenament dels càrrecs dels òrgans directius estatutaris, les cessions i les adquisicions patrimonials, així com els acords de cessament de les seves activitats, de dissolució o, en general, els actes que donin lloc a la dissolució i la liquidació de l’organització empresarial.

Eric Jover ha explicat que per demanar la inscripció d’una organització empresarial o d’un acte inscriptible s’ha de presentar al Servei de Tràmits una sol·licitud dirigida al Registre d’Organitzacions Empresarials, en què ha de constar la persona que la presenta i la qualitat en què actua, entre d’altres.

Seguidament, el responsable o el responsable suplent del Registre inscriu tots els assentaments en el termini màxim de deu dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud si no presenta cap defecte o mancança, i fa públic el dipòsit dels estatuts o de l’acte inscriptible al BOPA. Si existeix defecte que impedeixi practicar la inscripció sol·licitada el responsable del Registre ho comunica a la persona que ha presentat la documentació perquè es puguin corregir els defectes advertits en el termini de deu dies hàbils següents.

Al mateix Reglament aprovat avui es preveu que el Govern ha de nomenar el responsable del Registre d’Organitzacions Empresarials i el responsable suplent, a proposta del ministre competent en matèria de treball. Així doncs, aquest mateix dimecres el Consell de Ministres ha aprovat, a proposta de Jordi Gallardo, el nomenament de Laura Vilella com a responsable del Registre i de Jesús de Tena-Guillén com a responsable suplent.

Entre les funcions que han d’exercir destaca el fet d’inscriure i publicar les organitzacions empresarials que ho sol·licitin i que compleixin els requisits, expedir els certificats que se sol·licitin sobre els assentaments, o elaborar estadístiques sobre les organitzacions empresarials, si escau.

[do_widget id=category-posts-pro-64]