
L’índex de vendes de les grans superfícies del comerç al detall experimenta una variació positiva del +6,0%, a preus corrents, el mes de gener del 2023 respecte al gener de l’any anterior i una variació del +14,0% si es compara amb el mes de gener del 2020, abans de la crisi sanitària. Pel que fa al desglossament de l’índex en funció del tipus de producte, la venda dels productes alimentaris augmenta un +3,1% i, la venda de la resta de productes (no alimentaris) creix un +8,6% en comparació amb el mateix període de l’any anterior. Aquesta variació general anual se situa per sota de la xifra d’Espanya (+16,2%). Pel que fa a les dades de França aquests mes no estan disponibles.
Pel que fa a l’índex de vendes a preus constants (descomptant l’efecte dels preus), disminueix el -1,8% al gener del 2023 en comparació amb el període homòleg de l’any anterior, i una variació del +2,4% si es compara amb el mes de gener del 2020, abans de la crisi sanitària. Pel que fa al seu desglossament, respecte al gener de 2022, les vendes de productes alimentaris cauen el -9,0% i les vendes de la resta de productes augmenten un +3,8%.
D’altra banda, l’evolució del personal ocupat en les grans superfícies comercials al gener del 2023 augmenta un +2,8% respecte al mateix mes de l’any anterior, més del 64% són dones i més del 93% disposa de contractes a jornada completa.


