L’Ateneu de Ponent estrena una maqueta de l’estació de Tremp a Mini Expo Tren

Estació de trens de Tremp (arxiu / FGC)
Estació de trens de Tremp (arxiu / FGC)

La 2a edició de Mini Expo Tren, espai que obrirà les portes els dies 24 i 25 de novembre a Lleida juntament amb Lleidantic, Lleida Retro i la Trobada del Disc, exhibirà una maqueta de l’estació de ferrocarrils de Tremp, instal·lada per la Secció de Modelisme Ferroviari de l’Ateneu Popular de Ponent. La recreació de l’estació pirinenca, que s’exhibirà públicament per primera vegada, és obra de Laura Estévez. Mini Expo Tren comptarà enguany amb una vintena d’expositors, entre la part lúdica i la comercial.

La  nova maqueta recrearà l’estació de Tremp als anys 60, està impresa en 3D i formarà part d’un circuit on es podrà veure també, entre altres creacions, l’estació de Cervera dels anys 60 i 70. En total la Secció de Modelisme Ferroviari de l’Ateneu presentarà una maqueta a escala N de 30 mòduls i 30 metres de llargada. El control es farà de manera digital a través dels mòbils o de l’ordinador.

També seran presents al saló les maquetes modulars a escala N de l’associació T-Trak Nordeste. L’entitat presentarà una estructura de 20 mòduls amb una estació de poble i un carregador. També promocionarà el taller per a nous maquetistes que es farà del 27 al 30 de desembre a l’Associació de Veïns Templers Escorxador.

Com a maqueta convidada, enguany hi haurà un conjunt modular de 120 m2 a escala 0 de l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Martorell. Una maqueta d’ambientació ibèrica que fa 15 x 8,5 m amb funcionament digital i material motor i remolcat de Renfe construït quasi totalment de manera artesanal.

La zona comercial comptarà amb la participació de venedors especialitzats que oferiran tota mena de material nou i usat, i algunes ofertes en exclusiva per al saló.

La 29a edició de Lleida (Saló d’Antiquaris i Brocanters de Lleida), la 16a edició de Lleida Retro (Fira de Vehicles Clàssics), la 12a Trobada del Disc i la 2a edició de Mini Expo Tren obriran les portes el 24 i 25 de novembre al Pavelló 4 de Fira de Lleida amb un horari que anirà de 10.30 a 14 h i 16 a 20 h.

Deixa un comentari

TOTES LES NOTÍCIES