Enllestit el Pla de Dinamització Comercial de la Seu d’Urgell

Porxos de la Seu d'Urgell
Porxos de la Seu d’Urgell (Fòrum.ad)

Aquesta darrera setmana de juliol s’ha donat per finalitzat el projecte de dinamització del comerç local de la Seu d’Urgell, amb el lliurament de l’informe de resultats que analitza l’estat actual comercial de la ciutat i proposa diferents línies estratègiques de treball. Ara, queda pendent fer una sessió pública, de retorn de resultats, que està prevista a la tardor.

“Aquest estudi ens dona una visió global del comerç de la Seu, des del punt de vista del comerciant i de les persones que hi habiten o ens visiten. És una oportunitat per dur a terme canvis que impliquin tots els sectors i posar en valor el nostre comerç”, explica la regidora de Comerç de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, Núria Tomàs.

Aquest és un projecte encarregat i coordinat per l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, que compta amb una subvenció de 8.500 euros de la Diputació de Lleida, amb l’objectiu de disposar d’eines de treball per a la millora estratègica del comerç local, tant en termes de qualitat, com de quantitat i competitivitat.

El treball, desenvolupat per la consultoria The Whatsons, s’ha desenvolupat durant el primer semestre de l’any 2021 i ha comptat amb la participació de més de 1.500 persones (entre residents a la Seu d’Urgell i visitants) que, no només han expressat hàbits de consum, sinó que han valorat diferents aspectes del comerç local i la ciutat.

A més, gairebé 250 establiments comercials i negocis de la Seu d’Urgell també han pres part en el projecte, aportant dades de gran valor analític sobre l’estat actual del comerç local, així com definint preocupacions i realitats.

Per últim, el treball ha comptat amb la participació d’una dotzena de persones de la capital alturgellenca relacionades amb el comerç, el turisme i la promoció econòmica local, que han aportat una visió més qualitativa.

El pla de dinamització del comerç local de la Seu d’Urgell és un document de treball que, a partir de l’anàlisi de la realitat socioeconòmica i comercial municipal, ha de permetre desenvolupar accions de millora, així com encarar reptes de transformació urbana.

TOTES LES NOTÍCIES