Conveni amb l’Ambaixada de França per a exposar obres d’artistes gals al Consell General

Fotografia de l'obra A.3.86 de Pierre Igon (Consell General)
Fotografia de l’obra A.3.86 de Pierre Igon (Consell General)

L’obra A.3.86 del pintor tolosà, Pierre Igon, és d’aquest divendres a la tarda la primera obra d’un artista francès que s’exposa al Consell General, en concret, a la sala de la Junta de Presidents. Aquest fet s’assoleix gràcies a un conveni de col·laboració entre el Consell General i l’Ambaixada de França a Andorra, amb l’ajuda del Fons Regional d’Art Contemporani de la Regió d’Occitània. Aquesta col·laboració té una vigència anual renovable, que permetrà l’exposició d’obres d’artistes francesos a l’edifici parlamentari.

El conveni ha estat impulsat des del Consell General després de fer l’inventari de totes les obres del fons d’art del parlament i constatar que no n’hi havia cap d’artistes francesos. D’aquesta manera, amb aquest acord es vol reforçar i promocionar els vincles que uneixen Andorra i França, en particular la regió d’Occitània, que limita amb el Principat i amb la qual comparteix una rica història.

L’acte de presentació de l’obra A.3.86, de Pierre Igon, ha tingut lloc a la sala de la Junta de Presidents amb la presència del síndic general, Carles Ensenyat, la subsíndica general, Sandra Codina, l’ambaixador de França a Andorra, Jean-Claude Tribolet, i el president del Museu Les Abattoirs de Tolosa, Pierre Esplugas-Labatut.



Sobre l’artista

Pierre Igon, nascut el 4 d’agost de 1922 a Tolosa de Llenguadoc i mort a la mateixa ciutat el 5 de juny de 2006, és un artista apassionat i creatiu, que va fer de la seva obra una necessitat produint quadres fins a la seva mort. La seva vida està marcada per l’ús de quaderns de dibuix que van ajudar a enfortir el seu interès per l’observació i reproducció de les formes que l’envolten, siguin sagrades o profanes. La seva obra s’entén llavors dins la perspectiva d’una creació global directament vinculada a la natura, en una visió panteista.



Sobre l’obra

A.3.86 es presenta en forma de tríptic, acrílic sobre paper muntat sobre tela, 120×291 cm, sobre tres plafons juxtaposats. Es caracteritza per un efecte de monumentalitat en què Pierre Igon va invertir a partir dels anys vuitanta, d’acord amb la continuïtat d’un art “encarnat” proper a l’art sacre. Aquí, els marcats contrastos, l’ús del negre, la profunditat lluminosa, la unió dels panells pel motiu pintat i la dimensió del tríptic aporten aquesta impressió de grandesa davant l’espectador. L’abstracció sorgeix del motiu, però també es manifesta a través del títol que ofereix la possibilitat de deslligar-se de qualsevol referència a la realitat recolzant-se en una nomenclatura organitzada.

L’artista utilitza una àmplia cal·ligrafia gestual per a establir un diàleg entre les línies verticals i el pla horitzontal del llenç. La presència de Pierre Igon es revela, llavors, pel moviment de la pintura que té com a finalitat, no la representació d’un món visible i tangible, sinó l’expressió d’una percepció personal arrelada en la inspiració de la natura.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]