Claus en un negoci per a optimitzar la conversió amb un chatbot

Un home amb un portàtil interactuant amb un chatbot
Un home amb un portàtil interactuant amb un chatbot (iStock)

El servei d’atenció al client és un dels aspectes fonamentals per a qualsevol comerç electrònic, i han hagut d’endinsar-se en el món digital, la qual cosa ha donat peu al desenvolupament dels chatbots. Els chatbots són una solució digitalitzada per a l’atenció al client que ha trobat el seu lloc en l’ecosistema digital.

Bàsicament, són softwares que poden llegir i respondre missatges de manera automatitzada, amb base en un guió preestablert. Un dels seus majors usos es dona com a punt clau en les estratègies de conversió web, vegem per què.

En primer lloc, gràcies al continu desenvolupament tecnològic, la integració dels chatbots s’ha simplificat en gran manera. Així mateix, la rapidesa de resposta permet als usuaris aclarir les seves inquietuds immediatament. A més, un dels punts més interessants sobre els chatbots és la seva capacitat de ser entrenats. Partint de les seves respostes pregravades i les preguntes del client, el bot pot oferir un flux conversacional més dinàmic adequant-se a cada pregunta o comentari.

Els chatbots, a més, permeten la seva integració no sols dins de la web del negoci, sinó també en plataformes de missatgeria i xarxes socials, garantint als usuaris ser atesos des de qualsevol lloc i dispositiu en el qual es trobin.

D’aquesta manera, es crea una estructura d’atenció més sòlida que acaba per generar en el consumidor una sensació de proximitat i seguretat.


Per marketing4ecommerce.net 

[do_widget id=category-posts-pro-64]