Amb l’eslògan Atypical Andorra, aquest dilluns s’ha presentat la nova campanya turística creada per a aquest estiu que pretén trencar la visió típica de l’oferta turística d’Andorra tot canviant la percepció del visitant per a així, marcar la diferència respecte a altres destinacions turístiques.
Així mateix, ho han explicat avui el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku i la directora de Màrqueting i Comunicació d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, en una presentació pública davant el sector turístic del país.
Nou espot d’estiu: viure l’experiència i trencar amb el de sempre
El nou espot publicitari que s’emmarca sota el claim “Atypical Andorra” ofereix una visió completament diferent del país, amb imatges inspiradores i activitats poc conegudes. Destaca a més, alguns dels punts forts d’Andorra, com ara que és un dels països amb l’esperança de vida més alta del món, el patrimoni natural, la cultura pròpia i sobretot una voluntat de viure una experiència gens típica. Tot això amb un toc d’humor i amb un to despreocupant.
Abans del llançament d’aquest espot es va realitzar un pretest amb l’objectiu d’analitzar l’impacte d’aquest anunci. Dels resultats obtinguts, es constata que es mostra una imatge del país poc coneguda que afavoreix una alta capacitat mobilitzadora a curt termini i treballa de manera molt positiva el branding i la diferenciació de marca a llarg termini.
En aquest sentit, la intenció no és només mostrar a través d’aquest espot un país amb una oferta diferent sinó també, explicar-la d’una manera diferent en l’àmbit d’imatge i missatge i també, a través de mitjans diferenciats.
La campanya de comunicació d’aquest estiu arrenca l’11 de maig tant a Espanya, França i als mercats llunyans (Regne Unit, Irlanda Bèlgica, Països Baixos, Alemanya, Itàlia i Suècia) i s’allargarà a Espanya i França fins al 15 de juliol mentre que als mercats llunyans s’acabarà el 15 de juny. En una segona onada es farà també comunicació a Espanya i França del 30 d’agost al 24 de setembre.
Ja al detall, la campanya de comunicació a Espanya s’articula a través de la televisió nacional, diferents emissores de ràdio generalistes de Catalunya, València i Aragó i després, en diferents formats online i a les xarxes socials. Per reforçar la campanya d’estiu, del 15 de juny al 15 de setembre es posarà en marxa una campanya a Disney Channel amb l’espot recentment premiat i també, amb National Geograhic es vehicularà una campanya amb diferents clips de fauna i natura andorranes a National Geographic, National Geographic Wild i Fox a més, de les xarxes socials pròpies.
A França, la campanya es fan a la televisió nacional francesa, a diferents sales de cinema franceses i a la revista especialitzada “Followed” a part, de la comunicació online en diferents formats i a les xarxes socials.
A part de la campanya al consumidor final també es duen a terme diferents accions amb touroperadors de nou països diferents ( Espanya, França, Bèlgica, Regne Unit, Alemanya i Suècia).
Nova pàgina web, experiències atípiques en un clic
A partir de l’11 de maig també s’estrena un nou disseny de la pàgina web www.visitandorra.com.
Amb aquest nou web s’ha volgut millorar la part tècnica que afecta al SEO. A més, el disseny també s’ha adaptat a un entorn “mobile”, ja que entre el 70 i el 80% de les visites a la nostra pàgina web es fan a través del telèfon mòbil.
Les imatges agafen més protagonisme i també cal destacar, la nova funcionalitat de crear pàgines específiques com la que s’ha fet per a aquesta campanya d’Atypical Andorra.
Els esdeveniments esportius i cultural de l’estiu
Entre els esdeveniments esportius en destaca la Travessa d’Encamp (27-29 de maig), La Spartan (11 i 12 de juny), l’X-Trial (18-19 de juny), l’Andorra Multisport Festival amb L’Ironman com a competició destacada (3 de juliol), la Copa del Món de BTT (12-17 de juliol), la Volta als Ports (24 de juliol), l’Skyparce Comapedrosa (24-31 de juliol) i la Purito (6-7 d’agost).
Quant a esdeveniments culturals, el Jambo (17 i 18 de juny) i el nou espectacle del Cirque du Soleil, MŪV, que tindrà lloc del 2 al 31 de juliol. En total es representaran 22 funcions i també s’engegarà una campanya de comunicació específica als mercats de proximitat.
Enguany el pressupost de la campanya d’estiu és de més de 2,5 milions d’euros