
Els pneumàtics són els únics quatre elements que uneixen el cotxe amb l’asfalt, per tant es tracta d’un dels elements de més importància al vehicle, per la qual cosa és vital fer-ne un manteniment correcte.
Quan canviar els pneumàtics
Els pneumàtics cal substituir-los quan es desgasten, cosa que varia molt en funció de diversos factors: tipus de cotxe, classe d’ús, estil de conducció… Per posar un exemple, en un turisme convencional, del segment dels compactes, de 1.200 kg de pes, tracció davantera i un ús mixt carretera-ciutat a ritme normal, el més habitual és canviar els pneumàtics davanters cada 40.000 km i els de darrera cada 60.000 km.
Si no recorres tants quilòmetres, igualment un pneumàtic convé ser reemplaçat abans que compleixi 8 anys: la seva data de fabricació ve gravada a la part lateral en el format ‘2614’, el que voldria dir que va ser fabricat la setmana 26a de l’any 2014 .
La vida útil del pneumàtic comença a partir de la seva instal·lació al vehicle. Totes les marques aconsellen inspeccionar els pneumàtics del vehicle passats 6 anys des del muntatge, encara que s’hagin recorregut pocs quilòmetres. Aquesta revisió de l’estat dels mateixos per part de professionals permetrà validar-ne la continuïtat o no. Encara que l’estat físic dels pneumàtics sigui correcte, no es recomana continuar utilitzant-los més enllà dels 10 anys.
Com saber si els pneumàtics estan desgastats
El millor és comprovar-ho visualment, però si no estan en bon estat notaràs mancances importants en adherència, especialment sobre mullat.
Què passarà si ho retardes
Uns pneumàtics en mal estat són motiu de multa -200 € per cada un-, redueixen l’estabilitat fins a un 30% i augmenten la distància de frenada fins a un 25%.
Font autofacil.com