La Fundació ONCA presenta “Paisatges de l’ànima”, una experiència sonora immersiva inspirada en la natura d’Andorra

Cartell de l'espectacle Paisatges de l'ànima (Fundació ONCA)
Cartell de l’espectacle Paisatges de l’ànima (Fundació ONCA)

La Fundació ONCA estrenarà, el dijous 27 de novembre, a les 20.30 hores, a la sala del Prat del Roure d’Escaldes-Engordany, Paisatges de l’ànima, un espectacle sorprenent i trencador que s’allunya del format habitual de la formació per a endinsar-se en una proposta interdisciplinària i immersiva. L’obra, amb una durada aproximada de 45 minuts, combina instruments acústics i electrònica en viu per a traçar un viatge interior a través del so i de la llum.

Inspirada pels paisatges naturals d’Andorra, la proposta gira al voltant de quatre moviments: Anthropos, Physis, Gea i Ouranos, que exploren simbòlicament la relació entre l’ésser humà i el món natural. En aquest entorn sonor híbrid, on s’esvaeix la frontera entre allò orgànic i allò tecnològic, la muntanya esdevé un espai de retorn a l’essència i al silenci interior.

Amb una formació instrumental poc convencional –flauta, viola, violoncel, teclats, percussió i electrònica en viu-, Paisatges de l’ànima, compta amb la participació de músics del país i amb la col·laboració del col·lectiu Fonorama, format per Kic Barroc, Lluís Casahuga i Toni Gibert, aquest darrer és també l’encarregat de la composició i de la direcció artística de la proposta.



Una proposta per a connectar amb el públic des d’un altre lloc

Paisatges de l’ànima no és només un concert, és una experiència sensorial que convida al públic a fer una pausa i a connectar amb la seva interioritat, a escoltar els diàlegs dels paisatges i la música. Una iniciativa que aposta per la creació contemporània, el talent local i l’exploració de nous llenguatges artístics dins el marc de les propostes de la Fundació ONCA.

Toni Gibert, director artístic de Paisatges de l’ànima, descriu la proposta: “és un privilegi poder jugar amb la riquesa de les sonoritats dels paisatges d’Andorra. Esperem que el diàleg que proposem us descobreixi algun racó de l’ànima que encara roman connectat a la natura.”



32a Temporada Fundació ONCA 2025

CONCERT PAISATGES DE L’ÀNIMA

Dijous, 27 de novembre, a les 20.30 hores

Sala del Prat del Roure d’Escaldes-Engordany

Venda d’entrades a www.onca.ad a un preu de 10 euros.



Fitxa artística

Composició i concepte escènic: Fonorama
Direcció artística i composició: Toni Gibert



Intèrprets:

  • Lluís Casahuga (composició i electrònica en viu)
  • Kic Barroc (composició i teclats)
  • Ester Sànchez (flauta travessera)
  • Elias Porter (viola)
  • Manuel Martínez del Fresno (violoncel)
  • Kike Pérez (bateria i percussió)

  • Disseny de llums: Xavier Dallerès i Fonorama
  • Assessorament artístic: Judit Gaset
  • Producció: Fundació ONCA i Fonorama

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]