
Aquest pròxim cap de setmana (dissabte i diumenge 9 i 10 d’abril) se celebrarà al Parc Olímpic del Segre la primera prova espanyola d’eslàlom extrem que organitzarà el Club Cadí Canoë-Kayak. Serà la primera Copa d’Espanya que se centrarà exclusivament en aquesta nova disciplina.
En les competicions d’eslàlom extrem hi ha 4 palistes en un plataforma que cauen a l’aigua a la vegada. Un cop al canal d’aigües braves han de practicar un circuit amb diverses portes verdes, dues de vermelles que han de franquejar a contracorrent i una zona d’esquimotatge. Guanya el palista que primer creua la línia de meta i que ha comès cap o menys faltes. Es tracta d’una competició molt atractiva amb imatges espectaculars per als espectadors.
El Parc Olímpic compta amb la plataforma de sortida des del setembre passat quan es va celebrar la prova de la Copa del Món. Aquesta s’ha estat utilitzant per entrenaments al llarg de tota la temporada i te força públic quan està en ús.
Inicialment es fa una mànega de contrarellotge individual per classificar els palistes per temps i crear les graelles de sortida. Posteriorment es celebren els quarts de final, les semifinals i les finals, en grups de 4 palistes. Aquesta Copa d’Espanya comptarà amb les categories següents: caiac home juvenil, caiac home sènior, caiac dona juvenil i caiac dona sènior. Alguns dels palistes del Cadí Canoë-Kayak que competiran seran Marc Vicente, Manel Contreras, Miquel Travé, Jana Planes, Anna Simona i Maria Barroso.
A més a més, aquest mes d’abril el Parc Olímpic del Segre acollirà el dia 15 la Segre Cup (novena edició), competició que continuarà el dia 16 a Ponts. La dotzena edició de la Copa Internacional Pirineus tindrà lloc el cap de setmana del 30 d’abril i de l’1 de maig, que diumenge també comptarà amb una prova d’eslàlom extreme. Aquesta prova decidirà el resultat final els dies 7 i 8 de maig a Pau (França). Per últim, del 2 al 4 de setembre se celebrarà la final de la Copa del Món d’Eslàlom i Eslàlom Extreme.


