
El vicepresident primer de la Diputació de Lleida, Agustí Jiménez, acompanyat del director de l’àrea de Serveis Tècnics, Ivan Sabaté, ha visitat aquest dimecres al matí a Escàs, nucli que pertany al municipi de Rialp i Noves de Segre, nucli que pertany al municipi de les Valls d’Aguilar, per a conèixer les afectacions de les esllavissades a causa de les pluges de la setmana passada al Pirineu.
Jiménez, acompanyat per l’alcalde de Sort, Baldo Farré, i el tinent d’alcalde de Rialp, Jordi Altieri, ha visitat primer l’esllavissada de la carretera d’Escàs per a comprovar el seu estat. El vicepresident ha explicat que primer es farà una comprovació dels desperfectes de la via per part dels tècnics de l’àrea de Serveis Tècnics i després es reunirà la comissió de seguiment d’ajuts d’urgència per a atorgar l’ajut a Rialp.
“Davant d’una situació d’urgència com la que viu Rialp, la Diputació hi serà al costat i treballarà coordinadament amb la resta d’administracions per a garantir la rehabilitació de la seva xarxa viària i assegurar les comunicacions d’entrada i sortida del municipi”, ha explicat Jiménez.
El vicepresident també ha pogut visitar els treballs que s’estan executant a la via LV-5134 del nucli de Noves de Segre, a les Valls d’Aguilar, per a retirar totes les runes produïdes a la carretera, de titularitat de la Diputació de Lleida.
Jiménez s’ha mostrat satisfet per la rapidesa i l’eficàcia amb què l’Àrea de Serveis Tècnics de la Diputació ha actuat davant l’esllavissada del passat dimecres. Ha destacat especialment la bona feina realitzada per a garantir la reobertura al trànsit de la via en el menor temps possible i per a retirar totes les runes acumulades, amb l’objectiu de restablir la normalitat i la seguretat a la zona afectada.