Coca-Cola fa el seu tradicional anunci nadalenc amb IA

Llums i decoració de Nadal. Autor: Pavel Samsonov. iStock / GettyImages Plus
Llums i decoració de Nadal. Autor: Pavel Samsonov. iStock / GettyImages Plus

Als Estats Units, l’anunci nadalenc de Coca-Cola és una icona tan representativa d’aquestes festivitats, i, sense cap dubte, la seva emissió en televisió constitueix un bon recordatori per a tots aquells despistats, que Nadal s’acosta. De fet, la difusió de la imatge d’un Santa Claus rabassut i vestit amb roba de color vermell, la devem al màrqueting de Coca-Cola, malgrat que aquesta imatge ja existia d’abans, però no gaudia d’una especial popularitat, coexistint amb altres imatges que el presentaven, per exemple, vestit amb vestidures de color verd.

Per tot això, una peculiaritat de l’anunci d’enguany ha fet que saltés a les pàgines d’Internet especialitzades en màrqueting, com MarketingWeek: ha estat realitzat íntegrament utilitzant intel·ligència artificial (IA). TitulatHolidays are coming i de setze segons de durada, ja s’està emetent en la televisió estatunidenca, i marca la primera ocasió en què la companyia produeix un anunci creat completament amb IA.

No obstant això, aquesta peça publicitària manté elements característics de l’original de 1995, com la banda sonora (i que s’ha fet molt coneguda als Estats Units), els no menys icònics camions de repartiment amb la marca de la beguda, i les escenes de carreteres hivernals. Tanmateix, en aquesta actualització, els consumidors apareixen gaudint de Coca-Cola Zero (sense sucre) i es presenta un elenc més divers que en la versió original.

Segons declaracions de Javier Meza, director de màrqueting per a Europa de Coca-Cola, a MarketingWeek, l’objectiu no era per si només utilitzar la IA per a generar l’anunci, sinó actualitzar-lo als temps presents, optant en el procés per a desenvolupar-lo mitjançant intel·ligència artificial com a eina de treball.

Segons explica la publicació especialitzada basant-se en comentaris de representants de la marca de begudes refrescants, l’ús d’intel·ligència artificial els va oferir una forma eficient d’actualitzar l’anunci, optimitzant tant el temps com els recursos invertits en la seva producció.

Abans del seu llançament, la nova versió generada per IA va ser sotmesa a proves amb consumidors finals, els qui la van rebre positivament. Aquest suport va proporcionar a Coca-Cola la confiança necessària per a avançar en el projecte i acabar llançant-lo.



Per Tecnonews

[do_widget id=category-posts-pro-64]