
Donar una bonificació extra a aquelles explotacions ramaderes que impulsin mesures per a garantir el benestar animal des del naixement fins al sacrifici, per tal d’obtenir un producte final de més qualitat, eficient i sostenible. Amb aquest objectiu el Govern ha atorgat aquest dijous un import total de 138.922,99 euros a 41 explotacions ramaderes bovines que tenen integrats processos que garanteixen el benestar animal.
Es promociona així a les explotacions que ho fan millor, tot incentivant a la resta perquè s’adaptin als criteris establerts i puguin assolir el nivell més elevat en relació a prendre cura del benestar dels animals que crien i engreixen. La subvenció atorgada a cada explotació depèn del grau de compliment dels criteris que determinen el nivell de benestar animal assolit i que es duu a terme per mitjà d’un procés extern d’avaluació per part de tècnics especialitzats de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA).
Les subvencions atorgades aquest dijous són les terceres que es validen, després que el Govern aprovés el reglament el maig del 2021 amb la voluntat de donar resposta a la tendència creixent dels consumidors per a adquirir productes més sostenibles i que respectin el benestar dels animals.


