Ahir vaig morir

Omar El Bachiri
Omar El Bachiri. Psicòleg

Estic de peu al costat del meu llit, veient-me a mi mateix estirat en ell i envoltat de metges, sento com parlen entre ells i, un, està certificant la meva mort. Es bastant estrany perquè sempre havia sentit que una vegada mort em retrobaria amb els meus éssers estimats i aquí no hi ha ningú d’ells. Tampoc sento la pau tan comentada, tot i què, és cert que ja no em fan mal les articulacions, però és lògic, el meu sistema nerviós central ja no hi és, s’ha quedat en el cos. Aleshores, és normal no tenir cap emoció ni sensació física desagradable, però, de la mateixa forma, tampoc tornaré a tenir-ne de positives i aquí és on me n’adono del meu estat.

Estic mort i, per tant, ja no em queda temps per a gaudir de la vida: del menjar, beure, viatjar, ballar, cantar, treballar, conversar amb els amics, etc. Ahir mateix estava viu i ara formo part de l’estadística de defuncions anuals del país. En dos dies estaré enterrat i passat uns quants més ja no seré tema de conversa social, la gent tornarà a la seva rutina diària i en la feina trobaran algú que em substitueixi. És un estat de confusió total perquè estar mort no és ni un plaer, ni una alegria, és un estat d’apatia complet donat que no tinc la capacitat de percebre i encara menys de moure’m. Per això mateix, si tornés a viure, no desaprofitaria ni un minut, no em preocuparia per les coses que no m’aporten emocions plaents, ni perjudiquen el meu benestar i, encara menys, faria meus els problemes del altres, discussions i opinions que no van amb mi.

La vida ja és ambigua com per a enredar-la encara més, és a dir, en comptes de queixar-me tant per les mancances, em centraria més en l’abundància i seria més agraït amb el meu ambient social. Estic parlant de l’adaptació, d’acceptar les estacions anuals i del clima que les acompanya, la pluja, la neu, el vent, el fred i el sol. La qüestió és veure-ho de manera pràctica i és que tenint el material i el transport necessari no hi ha cap impediment per a gaudir dels canvis climàtics.

També podeu seguir-me a https://www.facebook.com/elbachirri

[do_widget id=category-posts-pro-64]