Millor sommelier de Catalunya 2022

Sergi Figueras
Sergi Figueras

El passat dilluns 14 de Març va tenir lloc, dins del Fòrum Gastronòmic de Girona, el concurs del Millor Sommelier de Catalunya 2022.

Aniré per feina i us diré que el guanyador del Concurs va ser en Ton Colet del restaurant Cigró d’Or de Vilafranca del Penedès, seguit per l’Anna Casabona del Celler Juvé Camps i en tercer lloc va quedar en Toni Albiol, de l’enoteca Divins de Martorell. Felicitats a tots tres, que ara els hi tocarà concursar per ser el Millor sommelier d’Espanya i també felicitar a tots els altres participants per presentar-s’hi.

Jo fa temps també m’hi havia presentat en aquests concursos i fins i tot vaig tenir la sort o no de guanyar-los, m’explicaré. Vaig tenir la sort, perquè en aquell moment treballava en un restaurant on tenia la sort d’obrir i tastar vins d’aquells difícils de tastar i d’obrir. Vaig tenir la sort de poder estudiar, entre servei i servei, perquè em podien les ganes d’aprendre sobre tot el que m’envoltava i poder explicar als nostres clients més i millor sobre el que demanaven o els hi veníem.

Però com he escrit alguna vegada i, a diferència dels cuiners, no sé què passa amb la sala, que la gent no se n’alegra si algun company destaca, val més “desprestigiar” i alhora utilitzar la paraula “humilitat”. Paraula que personalment l’he avorrida, perquè ningú en té, al contrari.

Puc admetre que jo no sóc de paraula fàcil, ni sóc un encantador de serps ni sóc el flautista de Hamelin. T’explicaré el que sé i punt. No necessito, i crec que la gent no necessita, que se’ls hi expliquin “milongas”. Felicito als que tenen aquesta virtut i són els mediàtics de la professió tot i que de vegades llegint articles i opinions sembla, només sembla, que els hi falta tastar coses noves, buscar novetats, aprofundir en el tast, que no escriguin perquè els esponsoritzen, sortir de la zona de confort… Entenc que la gent s’ha de guanyar la vida…

Tornant al principi de l’article, espero que el Ton, l’Anna i el Toni disfrutin d’aquest podi ben merescut. Tan de bo tornin de Madrid amb el títol de Mejor Sumiller de España i que recordin que el millor premi que s’emporten, no només ells sinó tots els que es presenten al concurs, són les hores d’estudi que han invertit. Ja fa massa que cap català no guanya el concurs i ja ens toca!!

 

Sergi Figueras. Sommelier
Co-Founder Thunder Wine Makers
Millor Sommelier de Catalunya i Espanya 2012

TOTES LES NOTÍCIES