
La ministra d’Afers Socials, Joventut i Igualtat, Judith Pallarés, ha visitat aquest dijous el futur Centre Residencial d’Educació Intensiva (CREI) amb els mitjans de comunicació del país per mostrar els detalls del projecte i per explicar l’objectiu de l’equipament. La visita també ha comptat amb la presència de la secretària d’Estat d’Afers Socials, Joventut i Igualtat, Teresa Milà, i del director del departament d’Infància, Adolescència i Joventut, Jordi Olivé.
Pallarés ha recordat que el CREI comptarà amb un servei d’acolliment residencial i, alhora, un servei d’atenció diürna. Sobre la modalitat residencial, es destaca que té com a funció general oferir un acolliment i un tractament social, psicològic i terapèutic als adolescents en situació de desemparament que presentin alteracions de conducta recurrents o addiccions que posin en perill la seva integritat o la de terceres persones. Quant a l’atenció diürna és un recurs que té com a objectiu general l’afavoriment de la prevenció, impulsant el desenvolupament personal dels adolescents i joves que ho necessitin sense que sigui necessari el seu ingrés a jornada completa dins del centre.
Pel que fa la gestió del Centre Residencial d’Educació Intensiva, la ministra ha explicat que s’ha optat per una gestió publicoprivada del centre, ubicat a l’antiga residència Solà d’Enclar d’Andorra la Vella. Una modalitat que garantirà que el centre compti amb una entitat especialitzada en aquest àmbit. Per fer-ho, Judith Pallarés ha informat que el Consell de Ministres va aprovar ahir la convocatòria d’un concurs públic internacional per a la concessió de la gestió del servei públic del CREI.
La licitació de la concessió es fa a través d’un concurs internacional amb procediment obert i modalitat de contractació ordinària. Les empreses interessades en el projecte poden presentar les seves ofertes en un sobre tancat, en horari d’atenció al públic del Servei de Tràmits del Govern, fins al 25 d’abril del 2022. El plec de bases es pot descarregar gratuïtament als webs www.tramits.ad i www.e-tramits.ad o es pot recollir al Servei de Tràmits del Govern. En cas de necessitar informació complementària, es pot sol·licitar al Departament d’Infància, Adolescència i Joventut del Ministeri d’Afers Socials, Joventut i Igualtat.
El CREI té una capacitat de 19 places residencials i 16 places diürnes, tot i que inicialment s’iniciarà amb 8 places de servei residencial, i 5 places del servei diürn que aniran augmentant segons necessitats.


