El Departament de Política Lingüística obre les inscripcions per als cursos de català

Una persona en un centre d'autoaprenentatge de català
Una persona en un centre d’autoaprenentatge de català. Foto: ARXIU

Els dies 9 i 10 de setembre es posaran en marxa els cursos de català presencials i gratuïts que organitza l’Àrea de Llengua Catalana del Ministeri de Cultura i Esports. Els cursos s’impartiran a Encamp, la Massana, Sant Julià de Lòria, Escaldes-Engordany i el Pas de la Casa, i les inscripcions es podran fer de l’1 al 17 de setembre a través de l’adreça www.cultura.ad/apren-catala.ad o presencialment a partir del 2 de setembre als Centres de Català d’Encamp, la Massana i Escaldes-Engordany.

L’oferta formativa, que s’ofereix a diversos indrets del país en horaris diürns i nocturns, inclou sis nivells (de l’A1 al C2) que preparen per als exàmens oficials del Govern, amb què es poden obtenir els corresponents diplomes oficials de llengua catalana.

S’ofereixen dues modalitats:

  • Cursos extensius, de tres hores setmanals, de setembre a juny.
  • Cursos intensius, de quatre hores setmanals, de setembre a gener i de febrer a juny.

Com a novetat, aquest curs s’oferirà un curs de llenguatge administratiu i dos grups de conversa presencials.

Els cursos virtuals començaran el 27 de setembre i s’oferiran els nivells A1, A2, B1 i grup de conversa. Aquests cursos estaran tutoritzats per les professores dels Centres i cada setmana es faran videoconferències per a resoldre dubtes, fer aclariments, etc.

A l’apartat de llengua del web del Ministeri de Cultura, www.cultura.ad/apren-catala, s’hi pot trobar tota la informació relativa als cursos.

A més, tots els Centres de Català permeten seguir també les formacions de tots els nivells, inclosos el C1 i el C2, mitjançant el mètode gratuït de l’autoaprenentatge guiat.

La previsió inicial és que la formació sigui presencial, però el Departament limitarà les places per a adequar les aules a les mesures sanitàries que s’hagin d’aplicar.

Arran de la COVID-19, els cursos compliran totes les mesures corresponents (neteja d’espais, gel hidroalcohòlic, mascaretes, distància de seguretat, ventilació, etc.) per a garantir la seguretat tant dels alumnes com dels professors.

[do_widget id=category-posts-pro-64]