Un camp de pràctiques per esquiar tot l’any guanya l’Andorra Sports Startup Challenge

Un grup d'infants practicant esquí en una cinta
Un grup d’infants practicant esquí en una cinta. Foto: Snow51

El Global Sports Innovation Center impulsat per Microsoft (GSIC) i Actua, amb el suport de SPSG Consulting, han unit forces per identificar les solucions més disruptives i les últimes tecnologies a tot el món que poden situar Andorra com a país capdavanter en innovació tecnològica a l’hivern i esports de muntanya i ciclisme.

Com a resultat, 64 startups de 18 països diferents van presentar la seva candidatura a l’Andorra Sports Startup Challenge, un concurs dirigit a emprenedors que puguin contribuir amb la seva innovació tecnològica a millorar l’experiència de l’usuari i a desestacionalitzar l’oferta esportiva i turística d’Andorra.

Després d’un exhaustiu procés de cribratge, els experts de GSIC i Actua van fer una selecció de les 10 millors empreses emergents procedents de vuit països diferents (Suïssa, Argentina, Espanya, EUA, Regne Unit, França, Dinamarca i Xina) que ofereixen una àmplia gamma de solucions a diferents camps, amb un fort enfocament cap a les experiències digitals, els portables, l’anàlisi de dades, els serveis d’hostaleria, l’activació del patrocini i la infraestructura digital.

Aquestes startups van tenir l’oportunitat de presentar les seves solucions als líders més rellevants de la indústria durant un esdeveniment especial en línia que va tenir lloc el 27 de gener. Finalment el jurat, format per professionals destacats de tota la indústria esportiva mundial, va escollir un guanyador i dues mencions especials de la competició.

Els projectes guanyadors

1. Snow 51 (Xina): guanyador. Són “el camp de pràctiques de l’esquí”. Es tracta d’un centre d’entrenament-gimnàs professional, segur i durant tot l’any, per als amants de l’esquí urbà que vulguin aprendre, practicar, millorar i gaudir de l’esquí al seu barri amb famílies i amics. El seu sistema d’ensenyament de catifes-esquí permet progressar 4 vegades més ràpid que a la neu. L’educació sobre catifes-esquí, amb suport de gravació de vídeo, anàlisi de dades, exposició a les xarxes socials i tecnologia làser, permet una experiència d’aprenentatge fàcil i sense problemes, sent el catalitzador perfecte per als amants de l’hostaleria, el turisme esportiu i la muntanya.

2. MoonBikes (França) – Menció especial. Una empresa que està revolucionant la mobilitat de la neu. MoonBikes va tornar a conceptualitzar l’experiència de les motos de neu i va crear una moto de neu elèctrica, ultralleugera i silenciosa, plegable per facilitar-ne el transport, senzilla d’utilitzar i assequible.

3. Xeerpa (Espanya) – Menció especial. Xeerpa és una solució que pot ajudar a identificar l’estil de vida i les preferències dels usuaris mitjançant l’anàlisi dels seus perfils a xarxes socials i oferir-los productes i serveis personalitzats segons les seves preferències i afinitats. El perfil detallat que crea Xeerpa inclou marques preferides, interessos, aficions, estil de vida, ubicacions, comentaris, personalitat i molt més.

El ministre de Presidència, Economia i Empresa del Govern d’Andorra i president d’Actua, Jordi Gallardo, ha destacat que “estem molt contents amb la participació, el nivell de les propostes que van arribar a la gran final i que han respost perfectament al que buscàvem: Millorar l’experiència de l’usuari i desestacionalitzar l’oferta esportiva i turística d’Andorra. Les solucions guanyadores estan impulsades per empreses consolidades i es podrien desenvolupar al país amb els stakeholders locals i fins i tot amb empreses internacionals“.

Per la seva banda, la directora general de GSIC, ha assenyalat que “el procés de selecció no va ser fàcil a causa de l’alt nivell de tots els sol·licitants, però finalment vam assolir el nostre objectiu de detectar solucions que permetessin a les entitats esportives publicitàries del govern andorrà interactuar amb els clients, conèixer les seves preferències i afegir valor als grups d’interès d’Andorra”.

Els premis

Com a premis, el guanyador rebrà adhesions al Global Sports Innovation Center impulsat per Microsoft i l’Andorra Sports Cluster, a més d’un paquet turístic per visitar i gaudir d’Andorra. A més, el guanyador i les dues mencions especials participaran en un programa de mentoria de 3 mesos amb experts del GSIC, d’un Investors Day I de reunions de negocis amb membres de l’Andorra Sports Cluster amb l’objectiu d’explorar la possibilitat d’executar projectes pilot. Els guanyadors també podran mostrar les seves solucions a la Casa de la Muntanya, el Mountain Living Lab d’Andorra.

El programa de mentoria de 3 mesos constarà de 6 sessions (2 sessions al mes), on les startups podran obtenir més informació sobre temes com el màrqueting esportiu, la inversió i el finançament, l’esport com a negoci digital, les estratègies de xarxes socials  els programes de Microsoft. Aquest programa s’obrirà a més startups andorranes del sector aviat, formant un grup d’entre 10 i 12 startups locals i internacionals.

GSIC

El Global Sports Innovation Center impulsat per Microsoft (GSIC) és un clúster empresarial impulsat per Microsoft Sport Team que reuneix tot mena d’entitats esportives (clubs, federacions, associacions), institucions, empreses tecnològiques (des d’start-ups fins a empreses), organitzacions de recerca , inversors i figures clau de la indústria de l’esport per millorar la seva cadena de valor. Per fer-ho, centra les seves activitats i serveis en 6 punts principals: emprenedoria, treball en xarxa, recerca aplicada, aparador, Microsoft Partners Solutions i serveis d’assessorament en transformació digital. Més de 340 empreses de 38 països diferents ja han rebut el suport del GSIC a través de diferents activitats, així com dels seus ambaixadors i xarxa de professionals de la indústria esportiva.

TOTES LES NOTÍCIES