
El ple de la Diputació de Lleida ha aprovat el projecte constructiu de condicionament, eixamplament i millora de la carretera LV-4036, a la Cerdanya. L’actuació contempla un tram de gairebé cinc quilòmetres que van des de la cruïlla amb la carretera l’N-260, a Martinet, i el municipi de Lles de Cerdanya, amb un pressupost d’uns 3.870.000 euros.
La diputada de Serveis Tècnics, Cristina Morón, ha explicat que el tram presenta “rampes constants” que obliguen a fer ziga-zagues amb radis molt reduïts. A més, ha indicat que el tram està “bastant degradat” i que l’estretor de la via, sense cunetes revestides i amb la barrera de seguretat molt propera a la calçada, dificulta els treballs de vialitat hivernal. A banda dels diversos nuclis de població d’aquest terme municipal, aquesta via també dona accés a les estacions d’esquí de fons de Lles i d’Aransa.
El plenari també ha acordat la cessió d’ús de 85 punts de recàrrega de bicicleta elèctrica, i d’altres vehicles amb càrrega inferior o igual a 7,4 kilowatts, a 49 ajuntaments de la demarcació. La cessió es farà per un període de cinc anys i s’emmarca en el projecte ‘Naturalment Lleida’, que és finançat amb fons europeus Next Generation. Segons la institució, els punts de recàrrega estan valorats en poc més de 2.260 euros.
En un altre punt s’ha aprovat el pla de redimensionament de la fundació pública CEEILleida per a la seva integració a la Diputació, a més de la ratificació inicial de la modificació dels estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya.
Modificació de pressupost per valor de 13,9 milions
Quant al pressupost de la corporació, ha tirat endavant una modificació que també inclou el Patronat de Promoció Econòmica i l’Institut d’Estudis Ilerdencs, amb un import total que ascendeix a 24,2 milions d’euros, dels quals 13,9 milions corresponen a la Diputació i permeten la liquidació d’ajuts d’anys anteriors.
Finalment, el ple ha aprovat per unanimitat una moció de Junts-Impulsem sobre el decret llei de mesures urgents per a comprovar la viabilitat dels càmpings. El primer grup de l’oposició havia impulsat aquest text per a reclamar que es tingui en compte l’opinió i els coneixements dels afectats principals, els propietaris de càmpings, i alertava que si s’hagués aplicat el decret inicial al peu de la lletra hauria suposat un perjudici econòmic molt greu per a algunes comarques del Pirineu.


