
El Govern ha acordat aquesta setmana obrir la convocatòria dels exàmens oficials de llengua catalana dels nivells A1, A2, B1, B2, C1 i C2, que se celebraran el 14 i el 21 de juny a l’Escola Andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma, excepte algunes proves orals dels nivells B2 i C1 que s’efectuaran al Centre de català d’Escaldes-Engordany, els 13 i 20 de juny. Enguany, s’ha decidit efectuar les proves en dos dies diferents pel volum de candidats previstos.
En l’anterior convocatòria es van batre rècords de participació amb set-cents examinands. Concretament, els candidats dels nivells A1, B2 i C2 efectuaran les proves el dissabte 14 de juny, mentre que els dels nivells A2, B1 i C1 les faran el dissabte 21.
El període d’inscripció s’obre el 7 d’abril, a les 8 hores i es tanca el 15 d’abril, a les 15 hores. Les sol·licituds s’hauran d’efectuar en línia a https://www.e-tramits.ad i el preu d’inscripció és de 17.15 euros. Els candidats amb necessitats educatives específiques poden sol·licitar l’adequació dels exàmens mitjançant l’aplicació de mesures d’adaptació de la prova. Els resultats de les proves es podran consultar el 3 de juliol, a les 10 hores, a la web de Govern.
D’altra banda, i per a actualitzar els barems i les puntuacions de les proves d’acord amb els exàmens oficials que es duen a terme en la resta de territoris de parla catalana, l’Executiu ha aprovat la modificació del Decret de publicació dels descriptius dels exàmens oficials de llengua catalana.
D’aquesta manera, en aquesta segona convocatòria de les proves oficials de català, per a ser declarats aptes, els candidats del nivell C1 hauran d’assolir un mínim de 65 punts sobre 100 del total de les proves, i en l’apartat d’habilitats integrades de l’examen hauran d’obtenir una nota igual o superior a 48,75 sobre 75 punts. Mentre que els candidats del nivell B1, per a ser aptes, hauran d’obtenir una puntuació mínima de 10 punts sobre 20 a la part d’expressió i interacció orals de l’examen. Els barems de tots els nivells es poden consultar a l’avís d’exàmens oficials de llengua catalana que es publicarà al BOPA dimecres vinent.
El que som d’Andorra i hem cursat estudis aquí com primària i secundària… però hem hagut de continuar els estudis a Bcn (perquè aquí ho hi havia FP ni Universitats)no ens donen el nivell b2 .
Deplorable, ara això sí, si ets valencià et convaliden el b2.(em callaria si parlessin català o valencià amb la gent)
Els que hem acabat la secundària abans del 2015, fes examen per poder col.legiar-te o optar a un millor lloc a la teva empresa .
M’agradaria veure el b2 d’espanyol a tota España si vols treballar en el sector públic.
No estic en contra de que hem de mantenir la llengua, perfecte en aquest sentit… però perjudica a la població andorrana o resident que ha estudiat aquí.
Quina culpa tenim els que som vells…havent acabat els estudis abans del 2015.
Les lleis estan per tothom, però en aquest cas no ens ajuden.
Jo ja el tinc, però si hagués fet els mateixos estudis que he fet però tots a Bcn, m’ hagessin donat fins i tot un títol superior al B2.