Meta, equivocada amb la seva estratègia del Metavers?

Un ull
Podria estar equivocada l’estratègia de Meta pel que fa al Metavers? (Unsplash)

Malgrat que Mark Zuckerberg no va inventar el terme ‘metavers’, ni tan sols el maquinari de realitat virtual utilitzat per a accedir a aquest, sí que va consolidar l’actual ús que es dona a aquesta paraula, en la mateixa conferència en la qual donava a conèixer el canvi de nom de l’empresa matriu de Facebook, d’aquest, a Meta, en una clara referència al metavers.

Zuckerberg va definir aquest entorn immersiu com la futura interfície d’Internet i va anunciar que, d’ara endavant, la seva companyia posarà tot l’esforç a construir tant el metavers en si, com els dispositius i programari necessari per a accedir a aquest nou paradigma d’interacció amb Internet.

Però, ho està fent bé Meta? Segons IDC, no segueix una estratègia adequada, i això fa que les mirades se centrin en el que podrà fer Apple quan entri en aquest segment.

Concretament, l’anàlisi d’IDC se centra en el maquinari d’ulleres/cascos de realitat virtual, un sector que ha crescut espectacularment en vendes (un 241,6% des del primer trimestre de 2021), i del qual Meta captura un 90% amb el seu popular model Quest 2, però subvencionant els preus, reduint amb això el seu marge de beneficis.

Jitesh Ubrani, gerent de recerca de la divisió de mobilitat i dispositius de consum d’IDC, explica que aquesta estratègia és insostenible a llarg termini. No obstant això, també assenyala el futur llançament d’unes ulleres de VR per part de Meta, orientades al seu ús en entorns professionals, i amb les quals el model de negoci de la companyia ja sembla incloure els beneficis.

Per als analistes d’IDC, l’any clau per a la realitat virtual i, per tant, per al metavers, serà el 2023, ja que en aquest any veurà la llum una nova generació d’ulleres/cascos de les principals companyies fabricadores: Meta, Pic, i Sony, però també d’Apple, que preveuen llançar al mercat les seves primeres ulleres que podrien ser mixtes (realitat virtual/realitat augmentada).

Del producte d’Apple, que podria marcar l’esdevenir del segment, des d’IDC afirmen que serà exclusiu, almenys en aquesta primera iteració, dirigit a un públic molt fan de la companyia de la poma mossegada.

 

Per Tecnonews

TOTES LES NOTÍCIES