
L’Espai Ermengol-Museu de la Ciutat de la Seu d’Urgell ha organitzat per al diumenge, dia 21 de setembre, una sessió pràctica i gratuïta de construcció de murs de pedra seca. La pràctica, que tindrà lloc de 9h a 14h i de 15h a 18h, es realitzarà en un mur esfondrat d’un camí històric entre Castellciutat i Anserall, i anirà a càrrec del mestre marger i impulsor del Museu de Camins de la Vall de Siarb, Marc Cortina Grau.
En aquesta sessió, els participants aprendran a construir empedrats amb els seus ancoratges, canalitzacions, esglaons, entre d’altres construccions. Malgrat que l’activitat és gratuïta, cal inscripció prèvia. Per a més informació i inscripcions es pot enviar un correu a l’adreça: info@espaiermengol.cat.
La tècnica de la pedra seca és una tècnica mil·lenària àmpliament utilitzada a tot el Pirineu; tant per a construir bancals com camins, mitjançant els materials que es troben en la zona i encaixant les pedres sense utilitzar cap tipus de material extra que les uneixi.
Conèixer aquesta tècnica és important tant pel seu valor en si, com per a reconstruir i reparar les parets que cauen i es volen mantenir.