
En un món cada cop més immers en l’era digital i connectat, les habilitats digitals i l’accés a la tecnologia esdevenen essencials per a l’educació i la inserció laboral dels joves. Emergeixen noves formes de treball que demanen coneixements en ciència i tecnologia, així com habilitats com ara el pensament creatiu, la resolució de problemes i la innovació. No obstant això, hi ha una bretxa digital de gènere que afecta especialment les nenes i les dones, limitant-ne l’accés a oportunitats educatives i laborals en aquests camps.
S’estima que per a l’any 2030, prop de 880 milions de nens i nenes a tot el món no adquiriran les habilitats necessàries per a tenir èxit al mercat laboral i en la seva transició a l’adultesa. Aquesta crisi d’habilitats afecta de manera desproporcionada les nenes i les dones, que enfronten més dificultats per a accedir a la tecnologia i a una educació de qualitat en ciència, enginyeria i matemàtiques.
Tot i els esforços per a tancar aquesta bretxa, les nenes segueixen tenint menys oportunitats per a desenvolupar les habilitats requerides al segle XXI. Per exemple, les dones representen només el 35% dels graduats en camps com Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques a nivells superiors a la secundària.
La situació s’agreuja encara més quan observem l’accés limitat de les nenes i els adolescents a l’entorn digital. Segons un informe d’UNICEF, les nenes tenen un 35% menys de probabilitats que els nens de posseir habilitats digitals bàsiques.
Per https://www.consumer.es