Les nenes es queden enrere en l’ús de noves tecnologies

Una nena utilitzant una tauleta digital (AMIC)
Una nena utilitzant una tauleta digital (AMIC)

En un món cada cop més immers en l’era digital i connectat, les habilitats digitals i l’accés a la tecnologia esdevenen essencials per a l’educació i la inserció laboral dels joves. Emergeixen noves formes de treball que demanen coneixements en ciència i tecnologia, així com habilitats com ara el pensament creatiu, la resolució de problemes i la innovació. No obstant això, hi ha una bretxa digital de gènere que afecta especialment les nenes i les dones, limitant-ne l’accés a oportunitats educatives i laborals en aquests camps.

S’estima que per a l’any 2030, prop de 880 milions de nens i nenes a tot el món no adquiriran les habilitats necessàries per a tenir èxit al mercat laboral i en la seva transició a l’adultesa. Aquesta crisi d’habilitats afecta de manera desproporcionada les nenes i les dones, que enfronten més dificultats per a accedir a la tecnologia i a una educació de qualitat en ciència, enginyeria i matemàtiques.

Tot i els esforços per a tancar aquesta bretxa, les nenes segueixen tenint menys oportunitats per a desenvolupar les habilitats requerides al segle XXI. Per exemple, les dones representen només el 35% dels graduats en camps com Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques a nivells superiors a la secundària.

La situació s’agreuja encara més quan observem l’accés limitat de les nenes i els adolescents a l’entorn digital. Segons un informe d’UNICEF, les nenes tenen un 35% menys de probabilitats que els nens de posseir habilitats digitals bàsiques.



Per https://www.consumer.es

[do_widget id=category-posts-pro-64]