
Cultura La Seu és la nova marca que ve acompanyada d’un nou logotip que certifica que aquella activitat forma part de la programació estable de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, amb criteri i artistes professionals.
La Seu d’Urgell compta amb un ampli ventall d’activitats culturals, lúdiques i festives que es desenvolupen al llarg de l’any, impulsades des de l’Ajuntament en col·laboració amb altres nivells de l’administració, el teixit empresarial i associatiu, i que es presenten sota un paraigües o marca. Un d’aquests ‘productes’ que s’ofereixen és la programació cultural estable, promoguda des de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament. “Pensem que estaria bé que la programació estable professional tingui un fil conductor que sigui visible o identificable, com ara un logotip que ens ajudi a certificar que aquella activitat o activitats formen part de la programació estable de l’àrea de cultura, amb criteri i artistes professionals”, afirma el tinent d’alcalde de Cultura del Consistori urgellenc, Carlos Guàrdia.
El tinent d’alcalde de Cultura remarca respecte aquesta nova marca que “no es tracta que la imatge que acompanyarà la difusió de la programació estable posi unes iniciatives per damunt o al marge de les altres, sinó que l’objectiu és facilitar la identificació de la programació que, des de l’Àrea de Cultura, es treballa per oferir al ciutadania amb intenció de posar al seu abast propostes les més variades possibles i de qualitat”.
La nova imatge ha estat encarregada a l’autor Ramon Berga, dissenyador targarí de contrastada trajectòria artística i professional, establert a la comarca des de fa molts anys.
La proposta de l’autor es basa en un disseny estrictament tipogràfic, amb forma de rombe, referent a l’escut de la Seu d’Urgell, i també apaïsat, per fer-lo adaptable a multitud de suports i formats.
Els colors són primaris. Fons negre i lletres vermelles per la creativitat i l’energia i el blau i daurat, colors corporatius de la ciutat de la Seu d’Urgell.


