Esquí: Balanç positiu de l’estada a Amèrica del Sud per a l’equip nacional masculí

Bartumeu Gabriel, Àlex Rius i Xavier Cornella, aquest dimarts a Saalbach (FAE)
Bartumeu Gabriel, Àlex Rius i Xavier Cornella, aquest dimarts a Saalbach (FAE)

L’equip nacional masculí ha tornat ja d’Amèrica del Sud de l’estada de pretemporada. El grup, format per Àlex Rius, Bartumeu Gabriel, Xavier Cornella, Pirmin Estruga, Àlvar Calvo, Marc Fernández i Maià Font, ha estat dirigit per Fred Beauviel com a responsable de grup, i Nico Belcredi com a entrenador. El grup es va dividir entre els eslalomistes Rius, Cornella i Gabriel per una part, entre El Colorado (Xile) i Ushuaia (Argentina), mentre que els més joves Estruga, Calvo, Fernández i Font van entrenar a Corralco.

La primera setmana del grup que dirigia Beauviel -Rius, Cornella i Gabriel- va ser a El Colorado (Xile), amb bons entrenaments i amb curses de gegant. Després van viatjar a Ushuaia (Argentina), on ja es tenia la garantia de tenir bons dies. Van estar entrenant i van competir els dies 10 i 11 de setembre, a la Copa d’Amèrica del Sud. L’equip va tornar a finals de setembre i ara entrena físic a casa.

“Vam fer bons entrenaments a Ushuaia amb equips de Copa del Món i Copa d’Europa, amb molta varietat d’entrenament i molt bons companys. Aquest any no hem fallat cap dia d’entrenament, així que estem contents”, ha explicat Beauviel.

A Corralco, l’altra part de l’equip, amb Estruga, Calvo, Fernández i Font, tot i la manca de neu les condicions han estat bones. “En general ha estat una bona estada”, ha assegurat Nico Belcredi. “Hem tingut bones condicions, ens hem centrat en gegant i també hem fet una mica de velocitat”, hi ha afegit l’entrenador. “Els més joves han de preparar totes les disciplines i allà és un terreny ideal per a fer quilòmetres en totes elles, abans d’especialitzar-se”, ha afirmat també Beauviel. L’equip, a més, va competir en velocitat amb algunes millores de punts FIS per part d’Estruga i Font.



Pròxims objectius

L’equip d’eslalomistes -Rius, Gabriel i Cornella- tornarà a esquiar el pròxim 20 d’octubre, en aquest cas a l’indoor de Wittenburg (Alemanya), durant tres dies. Després viatjaran a Levi (Finlàndia) per a preparar les següents curses, en el cas del Bartumeu Gabriel la cursa de Copa del Món -16 de novembre-, i en el cas de Rius i Cornella, i també Gabriel la Copa d’Europa de Levi -21 de novembre- i Storklinten -23 de novembre.

Per la seva part, el grup de joves arribarà a Levi el 25 d’octubre per a entrenar fins el 10 de novembre. Després d’uns dies de descans a casa, més tard tornaran a Levi fins a meitat del mes de desembre, ja que hi haurà bones condicions de neu per a entrenar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]