El 71% del sector media adopta la IA

Una càmera de televisió
Una càmera de televisió (arxiu)

Des de la producció de contingut fins a la traducció de textos i la gestió documental, la intel·ligència artificial ha permès optimitzar processos i transformar les operacions tradicionals en els mitjans. Tant és així que un 71% de les empreses del sector media ja ha implementat la IA per a la gestió de continguts, destacant la importància d’aquestes solucions en la millora de l’eficiència, i el 85% d’elles l’empra per a l’evolució de productes i el desenvolupament de noves funcionalitats. Així ho ha revelat l’anàlisi sectorial recollit en l’informe Ascendant de Minsait (Indra) que, sota el títol IA: radiografia d’una revolució en marxa, analitza el seu grau d’adopció en companyies privades i institucions públiques.

L’ús de la intel·ligència artificial en mitjans s’ha centrat en la recomanació i la hiperpersonalització perquè proporciona una major precisió, millora l’experiència de l’usuari i fomenta el consum de nous continguts. D’aquesta manera, el sector ha recorregut a la IA per a escometre dues tasques principals: la gestió de continguts per a enviaments personalitzats o optimització de titulars (set de cada deu) i la gestió de la publicitat mitjançant la personalització de campanyes i l’anàlisi del seu rendiment (57%).

Quant als casos d’ús específics, l’informe assenyala que el 43% de les companyies del sector recorre a la IA per a dissenyar nous serveis i el 29% l’empra per a millorar el coneixement i la gestió dels clients, l’establiment d’estratègies de pricing i la identificació d’oportunitats i amenaces del mercat.

D’altra banda, l’augment de l’eficiència operativa és una de les principals motivacions per a la integració de la IA en el 54% de les empreses de mitjans, mentre que el 46% del sector considera que millora l’oferta de serveis i el coneixement del client i, per tant, optimitza els resultats empresarials. L’informe també destaca que un 40% d’aquestes companyies té capítols relacionats amb la IA en els seus plans estratègics i més de la meitat (60%) és capaç de captar informació en temps real.



Una eina clau en el futur del sector

“El sector Mitjana es troba a la meitat d’un procés de transformació a causa de la necessitat d’abordar preocupacions econòmiques i també tecnològiques. En aquest context, la intel·ligència artificial ha emergit com una eina clau per a enfrontar aquests desafiaments i aprofitar noves oportunitats”, explica Elena Pablos, directora de Telco i Mitjana en Minsait. “A curt termini”, afegeix, “s’espera que les solucions basades en la IA siguin capaces de detectar continguts manipulats o elaborats a partir del mal ús de la intel·ligència artificial. En Minsait ja estem treballant en casos d’ús que ens permeten prevenir la difusió de fake news i assegurar la veracitat de la informació”.

D’altra banda, i segons l’informe Ascendant, la tendència del sector d’avançar cap a una major sostenibilitat i responsabilitat social corporativa atorga un paper principal a la IA, encarregada de minimitzar l’impacte ambiental dels mitjans amb solucions que redueixin la petjada de carboni i el consum energètic. El document també preveu que, en els pròxims anys, les empreses de Mitjana facin major recalcament en l’ètica i la seguretat de les dades per a garantir la seva privacitat i evitar biaixos.

L’Informe Ascendant Maduresa Digital 2024 de Minsait aborda, en la seva cinquena edició, el context i grau d’adopció de la intel·ligència artificial per part de les empreses i les Administracions públiques. Per a això, s’ha analitzat la informació aportada per més de 900 organitzacions de diferents països procedents de 15 sectors diferents d’activitat.



Per Tecnonews

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]