
El Govern ha aprovat el decret d’aprovació del pla d’estudis del bàtxelor en ciència de dades de la Universitat Carlemany. L’Executiu ja va aprovar la creació d’aquesta titulació oficial i ara, després de l’acreditació favorable emesa per l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior (AQUA), en valida el pla d’estudis.
El titulats seran capaços de treballar com a analistes de dades en qualsevol sector que tingui relació amb l’anàlisi de la informació i la producció de resultats per a la presa de decisions. Més concretament els ha de permetre efectuar tasques com l’anàlisi de dades i la facilitació d’informes per a avaluar processos de negoci; l’anàlisi i el seguiment d’indicadors clau; l’assessorament en l’ús de dades massives; i la construcció de models i propostes d’aplicació de l’aprenentatge automàtic, entre d’altres
La formació s’estructura en 180 crèdits europeus, corresponent a tres cursos acadèmics a temps complet amb una estructura semestral. La titulació s’imparteix en modalitat virtual i la llengua vehicular és el castellà, per bé que s’oferiran unitats d’ensenyament en anglès. En un futur, els estudis podran oferir-se també en altres llengües vehiculars.
Els bàtxelors són una titulació de nivell 6A del Marc andorrà de qualificacions (MAQ).